Saturday 20 December 2008

PERTANDINGAN 4 PENJURU DI KUALA TERENGGANU














LIMA PENJURU : SENGIT DAN PANAS

Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu bakal menyaksikan pertandingan empat atau lima penjuru pada hari penamaan calon 6 Januari ini.

Cakap-cakap semakin kencang dan jelas mengenai siapa yang akan di calonkan oleh parti yang akan bertanding.

UMNO semakin jelas akan mencalonkan Datuk Wan Farid dan PAS pula tiada pilihan kecuali mencalonkan Syed Azman, walaupun Mustafa Ali dan Azman Shapawi (Ketua Pemuda PAS) juga sedang memasang niat untuk menjadi wakil rakyat.

Malah dua atau tiga lagi calon BEBAS akan turut mencuba nasib walaupun di katakan mereka adalah tajaan PAS dan Keadilan. Mereka ialah Maimun Yusuf (Tok Mun) yang bertanding dalam pilihanraya umum lalu dan dua orang lagi ialah usahawan, Mohd Azlan Ismail dari Jalan Banggol, Kuala Terengganu dan Isma Airfath Hassanuddin dari Rantau Panjang, Kelantan.

Apa pung, Pak Pelandok berharap pengundi Kuala Terengganu akan lebih bijak laksana dalam membuat pilihan. Kerana Wakil Rakyat bukan sekadar mengisi kekosongan tetapi lebih dari itu........ tanggungjawab dan peranan untuk memajukan rakyat dan kawasan adalah lebih penting apatah lagi bagi meneruskan kecemerlangan dan kepesatan pembangunan Kuala Terengganu.

Janganlah dek termakan dakyah dan gula-gula parti yang bertanding, maka kita terlupa bahawa masa depan masih jauh, nasib anak cucu harus di bela dan harga diri perlu di pertahankan. Kita tak mahu calon yang suka bergocoh dan gedebe.............. Kesianye Mat Sabu....... putih mate le......

Hidup Ganu Kite.............

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails