Monday 5 January 2009

BADAI MELANDA PAS












BILIK GERAKAN PAS DI TINGGALKAN


Sejak semalam kebanyakan Markas PAS di Kuala Terengganu seperti dilanggar geruda....... sunyi sepi dan menjadi lengang tiba-tiba. Entah kenapa tiba-tiba semua petugas dan jentera PAS dari dalam dan luar Terengganu yang sebelum ini begitu bersemangat berkumpul, memasang video dan memasang bendera...... tiba-tiba seperti di tinggalkan .... seolah-olah di kejar sesuatu yang menakutkan.

Pak Pelandok pun terperanjat dengan situasi ini...... mulanya Pak Pelandok menyangka petugas PAS ini tergesa-gesa meninggalkan markas dan kubu mereka kerana perlu menyelamatkan anak isteri dan harta benda mereka yang di landa banjir gelombang kedua.

Rupa-rupanya....... selepas Pak Pelandok membuat tinjauan dan risikan, banyak sumber terutama dari petugas tempatan dan rakan-rakan dari PAS sendiri telah berbisik dan menyatakan situasi gempar ini adalah kerana mereka tidak berpuas hati dengan cara pemilihan calon PAS yang dikatakan membuat keputusan sendiri serta merasa tidak yakin akan kemampuan calon PAS Wahid Endut untuk memenangi kerusi Parlimen Kuala Terengganu ini.

Bukan sahaja sokongan yang kian berbelah bagi, malah sebahagian besar petugas yang terdiri dari golongan belia turut meninggalkan markas kerana begitu kecewa dengan calon yang bukan dari golongan muda yang di lihat lebih mampu untuk menghadapi calon BN.

Pak Pelandok melihat situasi ini sebagai sesuatu yang aneh dan seolah-olah PAS sudah menyerah kerana menyedari calon mereka tidak akan mampu menyaingi calon BN.

Sedih dan kesian Pak Pelandok kepada petugas PAS kerana akibat sikap diktator pemimpin...... semangat dan peluang PAS direntap begitu saja........ sungguh rugi...... BN diberi peluang menang mudah.

2 comments:

petrokoxi said...

Teruskan penggempuran,jangan biarkan kecundang,semuga mencapai kejayaan yang cemerlang di Kuala Terengganu. Terus maju......

Pak Pelandok said...

AiMingZi

Terima Kasih dan semoga kita bersama dlm perjuangan menegakkan kebenaran dlm membela agama, bangsa dan tanahair.

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails