Wednesday 5 February 2014

KENAPA ANWAR IBRAHIM NAK BERTANDING DI KAJANG



SPR dah menetapkan tarikh penamaan calun bagu kerusi N25 Kajang pada 11 Mac dan hari mengundi pada 23 mac 2014.

Bermakna PKR melalui calunnya Anwar Ibrahim sah akan bertanding bagi merebut kerusi yg dikosongkan oleh balucinya pd 25 Januari lalu.

Sekali lagi pengundi dipermainkan dengan alasan demokrasi dan pilihanraya. Kali ini di Kajang...yang mana sebelum ini pernah berlaku apabila siisteri berkorban apa sahaja untuk sang suaminya di Permatang Pauh.

Kenapa Anawar beria-ia sangat nak adakan pilihanraya kecil dan amat bernafsu untuk bertanding dikawasan ini.

Salah satu sebabnya ialah kerana `Sate Kajang' yg terkenal seantero dunia. Sebab lain adalah kerana untuk memuaskan nafsu amarah dan dendamnya terhadap kerajaan yang pernah menghukumnya dahulu. Selain itu adalah kerana Kajang yang berada dalam negeri Selangor yang mana juga menemoatkan universiti `Sungai Buluh' yang pernah dihuninya sebelum ini.

Sebagai ketua pembangkang, jawatan itu tak cukup gah untuk dia berbangga dengan kehebatanya. lalu perlulah dia sekali lagi membuang wang rakyat dan tenaga rakyat untuk memilih dia sekali gus dan bagi membolehkan dia menaiki tahta MB Selangor..baru wajar dan hebat namanya nanti.

Maka pengundi Kajang yang dipergunakan dengan taburan janji dan tomahan `langit dan bintang' demi mencapai niat besarnya itu. Kita nantikan tarikh 23 Mac nanti, pengundi Kajang akan membuat perhitungan dan menghukumnya sekali lagi.

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails