Monday 25 May 2009

KASIHANYA NIZAR MOGOK LAPAR








MOGOKLAH SEHINGGA PRU 13

Pakatan Rakyat Perak yang diterajui DAP termasuk Nizar dan Sivakumar akan melancarkan mogok lapar selama tiga hari mulai Selasa ini.

Kenapa hanya tiga hari...........kenapa tidak tiga bulan .............kenapa tidak tiga tahun atau sehingga PRU 13 nanti.............

Itu lebih baik....lebih hebat.....dan lebih drastik.............jika nak berdrama dan beroperapun biarlah nampak lebih bersungguh-sungguh dan lebih real dan trillnya.

Jika sekadar tiga hari.........budak tadikapun boleh lebih dari tiga hari tu.............. Sebagai protes dan menunjukkan kelantangan penentangan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengesahkan Zaambry sebagai MB Perak..............sewajarnya mogok lapar itu perlu diteruskan sehingga PRU 13.

Nampak sangat Pakatan Rakyat terutama Nizar ni..........sungguh kemaruk kuasa dan begitu teruk gila talaknya.............sehingga apa sahaja keputusan mahkamah tidak lagi bermakna dan tidak lagi mahu dipatuhi serta dihormatinya..................

Yang jelas ...........sebenarnyanya wakil rakyat Pakatan Rakyat terutama Nizar yang menerima elaun buta di DUN dan Kawasan Parlimen...........tidak tahu buat kerja...........tidak ambil tahu hal dan masalah rakyat.............buat-buat buta terhadap tanggungjawab dan amanah untuk berkhidmat kepada rakyat....................sebab tulah buat-buat sibuk dengan protes.........demontrasi.............bantahan.............kes mahkamah.................dan sekarang ni nak mogok lapar pula.

Nak mogok lapar........mogoklah tapi janganlah tiga hari sahaja.............mogoklah lama sikit.........tiga bulanke..........tiga tahun ke atau sehingga jadi MB semulake.............

Terlalu murah dan rendahnya moral dan tindakan mereka ini yang kononnya membela rakyat....................hidup mererka hanya kuasa...........buka mata.............kuasa dan kedudukan sahaja yang difikirkan..........apadah jadi dengan janji dan menefesto untuk membela rakyat dan menegak keadilan tu...............


Itulah jika dah jadi kuda tunggangan orang lain.........jika dah dicucuk hidung..........otak dan fikiran sendiri tak tak digunakan langsung.........apatahlagi iman dan pegangan.........sudah jauh dikesampingkan.

Maka akan mogok laparlahg mereka-mereka ini........sebenarnya semua yang berlaku ini adalah balasan dan pengajaran dari Tuhan.........itupun bagi orang-orang yang mahu berfikir.............tak cukupkah lagi rentetan penderhakaan dan penghinaan terhadap Sultan dan Orang Melayu selama ini. Diberi kuasa sekejab.........tetapi sebenarnya hanya boneka dan patung mainan semata-mata.............lalu berlakulah...episod demi episod sehingga seperti hari ini.

Nampaknya Nizar ini bukan manusia yang tahu insaf dan bersabar..........tidak memahami `Qada dan Qadar Tuhan’ ...........tak pernah belajar sedikitpun dari apa yang berlaku sebelum ini...........sebaliknya lebih mudah membontoti orang lain dengan irama sombong....bongkak dan takburnya.

Pak Pelandok menyokong Nizar dan para gembalanya.......... mogoklah lebih lama..........sepatutnya tiga tahun........lagi baik sehingga PRU 13. Kasihan........Kasihan..........Kasihan Lebai Malang ini............yang telunjuknya semakin menjolok mata.

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails