Monday 1 November 2010

PAS TAK MAMPU GALAS



BN GALAS PIALA MALAYSIA

Piala Prestij Piala Malaysia sampai ke destinasi pertama di Kelantan. Kehebatan pasukan `Red Warrios' menjulang Piala hebat ini sungguh membanggakan seluruh peminat dan penyokong bola sepak Kelantan.........

Bumi bertuah GALAS menjadi saksi pertama Piala ini di arak dan wira-wira Kelantan di sambut dengan meriah sekali. Ribuan penyokong berkumpul beramai-ramai termasuklah para pemimpin BN Kelantan yang bersama ribuan jentera parti BN yang sedang berjuang disana. Tapi pemimpin PAS tak nampak muka langsung.....mungkin mereka merasakan tak kena mengena dengan perjuangan mereka........

Impak kepada sambutan ini merupakan petanda paling jelas betapa kejayaan dan kecemerlangan memerlukan pimpinan yang baik.......ikhlas dan bertanggungjawab. Ini di buktikan dengan kejayaan hebat pasukan negeri `Che Siti Wan Kembang' ini.

Maka ironinya....kemenangan itu akan di lanjutkan lagi pada 4 November ini........dengan sekali lagi rakyat Kelantan khususnya di Galas akan menghadiahkan kemenangan kepada BN. Kerana mereka mahukan pasukan dan pemimpin yang bertanggungjawab dan benar-benar berusaha untuk membela dan mengangkat maruah dan taraf kehidupan mereka. Semangat dan kesungguhan seperti itu telah di buktikan melalui kemenangan di arena bola sepak ini.

Maka berbisik dan berkata-katalah ribuan peminat dan orang ramai yang berkumpul hari ini....terutamanya golongan muda......bahawa bukan sahaja untuk bola sepak.......tapi demi kejayaan dan kecemerlangan hidup dan masa depan.......terutama melalui pilihan raya ini........pemimpin dan parti yang ikhlas berjuang akan di sokong. Bukannya pemimpin dan parti yang hanya pandai bersandiwara.......bijak berceramah dan memusnahkan kampong laman dan kehidupan rakyat semata-mata.......bukan juga pemimpin dan parti yang asyik menjadikan agama sebagai alasan dan benteng untuk mengenyangkan mereka semata-mata.

Maka semangat Piala Malaysia ini akan di terjemahkan di Galas dan seterusnya keseluruh Kelantan kelak. Pak Pelandok berasa bangga dengan perkembangan dan perubahan ini......dan hanya mampu mengucapkan syabas.....syabas dan syabas.

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails