Tuesday, 17 February 2009

PILIHANRAYA BUKIT LANJAN














SATU BOGEL DIRI DAN SATU BOGEL MARUAH




Pemimpin Pakatan Rakyat mula menelanjangkan diri.......... mendedahkan maruah...harga diri.....tembelang.......keserakahan.........kerakusan.........dan kebiadapan mereka.

Hilang segala janji dan kebenaran.........ternyata semuanya palsu.......rekaan dan omongan kosong belaka. Jelas bahawa kelantangan suara mereka selama ini dengan cerita retorik dan mempesonakan itu....hanyalah umpan dan pancingan undi dan demi mencari sokongan semata-mata...........

Jelas sekali matlamat sebenar hanyalah untuk mendapat kuasa dan mengkucar-kacirkan kestabilan politik, ekonomi dan kestabilan negara. Peduli apa pada nasib rakyat dan keadaan negara.....yang penting pada mereka hanyalah kuasa dan teraju pemerintahan.....itu sudah memadai bagi memuaskan hati...nafsu dan mencapai tujuan peribadi...............

Lihatlah kepada tindakan rakus mereka dinegeri yang mereka perintah.....Kelantan, Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan dahulunya Perak........apakah yang telah mereka bangunkan....apakah yang telah mereka laksanakan....apa yang ada itu telah membantu rakyat....apakah yang mereka lakukan untuk meringankan beban dan masalah rakyat............ Sebaliknya rakyat semakin tertekan dan kelemasan.......... masyarakat porak-peranda.........kampung terbiar..........remaja dan belia hilang arah dan fokus............pembangunan terhenti.......kemudahan dan prasarana tidak mampu di sediakan......... yang kaya hanya mereka....yang mewah hanya mereka...........rakyat semakin terpinggir dan tertekan........... itulah jasa paling besar Pakatan Rakyat......

Sudahlah tidak lagi menghormati Demokrasi............malah intituisi Raja-Raja pun sudah tidak dihormati dan di derhakai............ tidak hairanlah itu semua...........kerana memang begitu resam dan resmi pemimpin Pakatan Rakyat ini........hanya hebat pidato dan ceramah..........hebat demontrasi dan refomasi jalanan sahaja......... hebat kulit dan luaran semata-mata tidak memberi apa-apa makna dan manafaat........... yang penting perlu ada harga diri....maruah.......jati diri...........nilai dan etika terpuji..........perlu ditonjol dan di amalkan...... bukan untuk sandiwara semata tetapi adalah nilai amalan peribadi yang sewajarnya menjadi tunjang luar dan dalam......... jika benar mereka pemimpin sejati dan mulia.

Lepas Sadomi.......... lompat parti.........menderhakai Sultan........ rasuah (sex dan wang)............ khalwat..........gambar bogel dan entah apa lagi yang masih tersembunyi..............rakyat memang tidak tahu dan nampak.........tetapi kebenaran akan timbul juga dan kini rakyat boleh melihat...menilai dan memikirkan sendiri rentetan apa yang berlaku ini............

Janganlah membabi-buta mempertahan dan mencipta alasan............yang benar tetap benar......jangan berselindung dengan alasan politik yang direka-reka...........Alasan apa pun.........salah.......keji dan yang tidak benar harus diakui sekiranya kita insan yang berpaksi kebenaran dan kemuliaan.

Pak Pelandok teringat lagi kata orang-orang tua........Cakap Berdegar-degar....tahi lekat digelegar......... Kata dulang paku serpih........kata orang dia yang lebih........


1 comment:

cutokperol said...

salam singgah pak pelandok.
ambo rasa DSAI cuba alih pandangan atau PILLAR masyarakat ke arah Elizabeth pulak.agar orgramai tak ambil pusing masalah Pak karpal Sigh dgn Tuanku, Si Nizar gila Sangkak MB dgn gelagatnya dan lain-lain kemelut yg sgt bolot di Perak atau Kedah... So si elizabeth jadi kambing hitam.jangan-jangan Tian chua yg creat gambar-gambar tu...apa komen YB Mache (org Bt 30 ) nak tahu jugak ni pendapat Yb.. hak pendpt tok guru jawab dah dlm Sinar hari ni.(Edisi Kelante)..Begitu la Pak pelandok..moga2 Bukit Selambau bersama dgn Pillar Cikgu Li dan Bos OTAI..success.

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails