Monday, 2 November 2009

LAMBAIAN KAABAH





PERJALANAN KE NEGERI MATAHARI JATUH


ASSALAMUALAIKUM..........


PAK PELANDOK MENYUSUN JARI SEPULUH MEMOHON AMPUN DAN MAAF DIATAS SEGALA KESALAHAN DAN KESILAPAN YANG ZAHIR DAN BATHIN KEPADA SEMUA :

SAHABAT........SAUDARA......PEMBACA.......DAN PARA BLOGERS SEKELIAN KERANA..........

PAK PELANDOK AKAN BERHENTI MENULIS UNTUK SEMENTARA WAKTU DALAM TEMPOH YANG AGAK LAMA KERANA PAK PELANDOK AKAN BERANGKAT MENUNAIKAN FARDHU HAJI DI BAITULLAHILHARAM.

MAAF ZAHIR DAN BATHIN.........MOGA JUMPA LAGI..........

Wednesday, 30 September 2009

2 WAKIL RAKYAT PKR KEDAH SERTAI UMNO













ADUN LUNAS DAN AHLI PARLIMEN KULIM SERTAI UMNO

ADUN Lunas, YB Radhi Salleh dan MP Kulim Bandar Baharu, YB Zulkifli Nordin di sebut-sebut akan menyertai UMNO bila-bila masa sahaja......... hanya menanti saat dan ketika yang baik sahaja............ sekarang ini segala proses dan persediaan telah dibuat bagi merayakan detik bersejarah ini............. dan sekali gus akan melenyapkan pengaruh PKR di Lunas yang merupakan benteng terakhir dalam Parlimen Padang Serai............ juga akan melumpuhkan keangkuhan PAS yang menumpang populariti PKR di Parlimen Kulim Bandar Baharu.

Adun Lunas yang telah keluar PKR dan melepaskan jawatan EXCO nya sebelum ini...........kini ditekan.......... di desak dan diburu pengikut PKR kerana terlampau terkejut dan kecewa dengan tindakan YB ini membuang PKR yang kini begitu tenat dan tercungap-cungap di Lunas dan Padang Serai. PKR Bahagian Padang Serai kini lumpuh dan tak berdaya bangun lagi sehinggakan tiada lagi suara atau sebarang aktiviti yang mampu dilaksanakan dikawasan ini.

Malah penyokong India yang merupakan pengundi terbesar yang begitu fanatik kepada PKR sebelum ini.......... jelas mula beralih arah dan menyampah dengan parti ini termasuklah MP nya yang terlalu banyak cakap tetapi tiada langsung menampakan muka atau mengambil berat masalah rakyat........... apatah lagi untuk menunaikan janji palsu yang ditaburnya semasa PRU dahulu.

Rakyat mula menempelak PKR dan MP Padang Serai ini termasuklah MP Kulim Bandar Baharu yang semata-mata menumpang pengaruh PAS........... yang kian jelas bahawa cakap kosong yang berdegar-degar tidak membawa apa-apa erti kepada kehendak dan keperluan rakyat. Rakyat yang di timpa musibah seperti kebakaran............banjir............rumah ditimpa pokok...........jalan yang runtuh dan rosak..........sampah yang bertimbun tidak pernah langsung diambil tahu dan peduli oleh wakil-wakil rakyat ini. Mereka hanya pandai dan ghairah berceramah dengan menyalahkan orang lain seperti Kerajaan Pusat dan Agensi Kerajaan yang didakwa lemah dan tidak pandai menjalankan tugas.

Sikap tidak bertanggungjawab dan tidak tahu bekerja ini............jelas sekali ketaranya kerana wakil-wakil rakyat PKR ini amat jarang sekali menghadiri mesyuarat Pembangunan Daerah..........sebaliknya hanya menghantar wakil yang tidak tahu apa-apa dan hanya berperanan tukang angguk dan catat sahaja. Wakil-wakil rakyat ini masih terlena dengan mimpi kemenangan mengejut mereka...........sehingga tidak sedar bahawa mereka sudah menjadi Kerajaan Negeri yang berkuasa dan sewajarnya menjalankan peranan dan tanggungjawab mentadbir dan mengurus rakyat dan negeri.

Sebaliknya mereka masih bersifat pembangkang...............tanpa sebarang ide atau perancangan untuk membangunkan kawasan atau membela rakyat seperti janji palsu hebat yang ditabur sebelum ini............ masih sering menuding jari mempersalahkan pihak lain...........sehinggakan pentadbiran peringkat daerah seperti Pejabat daerah.........Majlis Perbandaran dan agensi-agensi serta pegawai-pegawai Kerajaan negeri yang lain pun di persalahkan kononnya tidak menjalankan tugas dan mensabotaj Kerajaan Negeri. Kasihan pegawai dan agensi berkenaan.

Kasihan pengundi dan rakyat di Parlimen Padang Serai dan Kulim............ wakil rakyat yang ada nampak macam hebat dan ikhlas..........tetapi sebenarnya hanya habuk dan hampas semata-mata. Maka tindakan kedua-dua Adun Lunas dan MP Kulim ini untuk menyertai UMNO amatlah dialu-alukan serta di sokong penuh semua pengikut dan ahli-ahli PKR di kawasan ini demi menegakkan kebenaran dan keadilan seperti yang di perjuangkan mereka terutama MP Kulim yang selalu bercakap mengenai kebenaran....keadilan........kejujuran dan keikhlasan.

Kita nantikan detik sejarah itu yang kian hampir............dan akan kita saksikan teriak tangis PKR di Lunas dan Kulim nanti. Tahniah YB Lunas dan Kulim Bandar Baharu.


Tuesday, 29 September 2009

ISA SAMAD CALON BAGAN PINANG




KEMELUT CALON GUGAT KEKUATAN BN

Hari ini BN / UMNO akan mengumumkan siapakah calon bertuah yang akan mewakili BN untuk menghadapi PAS/ Pakatan Rakyat di Bagan Pinang.

Tiga nama sudah dihantar kepada pucuk pimpinan......... dimana Isa samad adalah calon tunggal dan favorite yang dihantar awal-awal lagi.......dan selepas di minta pimpinan tertinggi BN barulah dua nama lagi menyusul kemudian.

Begitulah senario dan kemelut yang sering melanda BN khususnya UMNO setiap kali berlakunya PRK. Perebutan untuk menjadi calon tak pernanh reda dan pudar apatah lagi Bagan Pinang adalah kubu kuat BN dan mempunyai potensi cerah untuk mengekalkan kemenangan.........malah kemelut seperti ini yang amat merugikan BN juga berlaku di kawasan kelabu dan sukar bagi BN seperti di Permatang Pasir dan Bukit Selambau.

Bilakah pemimpin dan ahli UMNO nak sedar diri dan bermuhasabah sedalam-dalamnya. Sengketa awal berebut menjadi calon adalah barah dan kudis yang akan merebak pantas membusung dan meloyakan.........sehingganya akhirnya ditolak pengundi dan semuanya berputih mata.

Tidakkah kepentingan dan kemenangan parti lebih utama dari individu.........biarpun siapa yang diputuskan sewajarnya semua pihak harus menerima dan berusaha keras dengan penuh kesungguhan dan keikhlasan bagi memastikan kemenangan kerana ianya bukan sahaja kemenangan bagi BN tetapi adalah lambang dan simbol perpaduan.......kejituan dan relevannya UMNO / BN kepada rakyat.

Biarpun siapa.......Isa samad atau yang lain.......yang penting dan utama ialah maruah........imej.......dan harga diri UMNO / BN agar dilihat bersih dan mulia serta dapat mengembalikan kepercayaan dan sokongan rakyat.

UMNO / BN perlu mengerakan jentera dengan sepenuh hati........ikhlas dan berkesan tanpa ada unsur irihati........sabotaj........sambil lewa........sandiwara.......atau menangguk diari keroh.....fenomena ini semua seakan menjadi amalan dan trade mark kepada BN dalam setiap PRK.......sehingga menimbulkan muak dan jelak berpanjangan pengundi kepada BN.

BN teruji dengan begitu hebat........di serang dari setiap penjuru.......terpaksa menhadapi jentera Pakatan Rakyat yang jauh lebih konsisten dan bersemangat.......sedangkan jentera BN masih berseloka dan berdendang sayang dengan mimpi dan khayalan.

Kempen BN perlu benar-benar sampai keakar umbi dan menyeluruh selain ceramah umum dan propaganda yang hebat........berterusan dan berkesan.......jangan hanya cantik dan indah pada laporan dan di kertas semata-mata........tetapi pelaksanaanya matlah mengecewakan sama- sekali........ inilah yang sering terjadi di setiap kali PRK sebelum ini.

Jentera BN yang ramai datang membantu perlulah serius dan komited untuk bekerja dan membantu.........bukannya untuk makan angin di Port Dicsond atau perpeleseran yang menghabiskan beras semata-mata. Mereka perlu benar-benar faham dan menghayati erti perjuangan dan matlamat dengan bekalan senjata dan bahan kempen yang berbisa dan ampuh. Bukannya menghadapi pengundi dan pihak lawan secara melulu.......tangan kosong dan bersikap ambil mudah sahaja.........ini yang selalu berlaku dilapangan PRK yang lalu.

Jadilah seperti Pakatan Rakyat walau siapapun yang dipilih.......mereka tetap bersatu dan berganding tangan berhempas pulas dengan strategi dan serangan yang seragam dan senada...... berterusan.....penuh semangat juang dan habis-habisan menyerang dengan segala kaedah dan cara secara menyeluruh dan bersepadu.

Maka kita nantikan siapa calon BN petang nanti.........dan adakah kemelut malang BN itu akan berterusan jika UMNO / BN masih mahu mengadai maruah dan harga diri kerana lebih mementingkan individu dan kepentingan diri.

Salam Pak Pelandok buat pengundi Bagan Pinang...........Sayang-Sayang Buah Kepayang........Di telan Pahit di Buang Sayang.

Monday, 28 September 2009

LATAH NIK AZIZ MENJADI-JADI

















SIKAP NIK AZIZ TAK MELAMBANGKAN ULAMA
PROPAGANDA YANG PENDEK AKAL

Pak Pelandok berehat agak lama.......sebulan lamanya sepanjang Ramadan untuk mencari ilham dan mengelakkan puasa Pak Pelandok tercalar...........maka hari ini selepas berhari Raya..........baru Pak Pelandok keluar sarang semula.........apatah lagi hampir sebulan lamanya negara kita bingit dan panas dengan isu-isu politik yang tak habis-habis.........malah isu H1N1 dan Ops Sikap pun tak la sebegitu panas sangat.............

Yang Pak Pelandok tak tahan tu.........ialah kenyataan dan sikap Tok Guru PAS Nik Aziz yang tak habis-habis membantai..........menghina..........memperlekeh dan mengeluarkan fatwa melebelkan orang lain sebagai tidak Islam...........makan gaji haram...........tak bertanggungjawab dan tak akan masuk syurga.

Maka bermulalah semula polimik antara Nik Aziz dengan si Brahim Ali tu...........dengan serang balas Brahim Ali..........yang mengatakan Nik Aziz yang sebenarnya makan gaji buta dari duit rakyat...........tak pandai mentadbir negeri dan tak punya ide pembaharuan dan pembangunan.............dah perintah Kelantan lebih 20 tahun.....negeri masih mundur dan ketinggalan dan lain-lain lagilah..............

Pak Pelandok terfikir-fikir juga..............sampai bilakah polimik dan permainan politik murahan sebegini akan berterusan.......... polimik yang tak memberi sebarang manafaat kepada rakyat dan negara. Apakah setakad itu sahaja level dan tahap pemikiran dan strategi politik Nik Aziz...........dengan mengeluarkan kenyataan sensasi............berbalah sesama sendiri semata-mata tanpa ada sebarang bukti jelas dan konkrit tentang keupayaan....ide atau visi yang boleh di banggakan........sekurang-kurangnya oleh rakyat Kelantan sendiri.

Terlalu murah dan dangkal serta terlalu pendek akal sekiranya begitulah cara dan propaganda Nik Aziz untuk meraih perhatian dan sokongan.............malah terlalu jelek dan hina sekali sekiranya begitulah pembawaan dan tabiat seorang yang bergelar Tok Guru.......Ulama dan Mursidul Am.............

Apakah layak untuk Nik Aziz mengeluarkan fatwa dan berhukum mengenai keIslaman seseorang...........malah menghukum pula samada orang itu boleh masuk syurga atau tidak..........bagaimana pula dengan diri sendiri..........pernahkah Nik Aziz mencermin diri...........halalkah gaji dan elaun yang di makannya selama ini.......... tertunaikah sudah segala janji, ikrar dan tanggungjawabnya selama ini.............. terbelakah sudah rakyat di kampung dan pendalaman yang miskin...daif dan sengsara selama ini.

Pak Pelandok merasakan Nik Aziz kini semakin nyanyuk dan melalut............tahap umurnya sewajarnya sudah bersara.............jangan lagi menjadi alat dan permainan orang lain..........amat tidak sesuai sekali seorang yang telah lanjut usia seperti Nik Aziz masih mahu bersilat digelanggang dengan orang muda..........nampak sangat jelek..........dangkal..........pendek akal dan huduhnya...........

Apa sudah jadi dengan isu Kerajaan Perpaduan............penghinaan terhadap agama dan bangsa............penderhakaan kepada intitusi Raja.........keingkaran terhadap Perlembagaan dan Kontrak Sosial........... bukankah isu-isu itu jauh lebih besar dan utama untuk ditangani dan diberi perhatian................... kenapa Nik Aziz menolak mentah-mentah isu dan hal-hal sedemikian demi masa depan.......survival dan kemurnian bangsa....agama dan negara itu........... kenapa Nik Aziz diam membisu serta bersetuju pula dengan parasit dan golongan opotunis berkenaan.

Maka jelaslahlah Nik Aziz sudah tersasar jauh.........terlalu parah melalutnya dan amat payah dan berat sakitnya kini.........maka berehat dan bersaralah agar tidak berterus-terusan membuat onar sensasi yang menyeret bangsa, agama dan negara kelembah hina dan mengerikan........

Pak Pelandok mengurut dada mendengar fatwa menyeleweng sebegini..........Semoga tarbiah dan madrasah Ramadan yang berlalu dapat memandu kita menjadi insan yang mulia dan terpuji........

Janganlah bersikap `Demi Politik.......segala-gala cara dibolehkan' dan jangan juga bersikap bak kata orang-orang tua `Memutihkan Burung Gagak' yang sememangnya dan akan tetap berwarna hitam..........

Thursday, 17 September 2009

SALAM AIDIL FITRI






SALAM AIDIL FITRI


KEPADA SELURUH KELUARGA, KENALAN DAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA DAN SELURUH DUNIA.

SEMOGA FAJAR SYAWAL AKAN BERSINAR BERSAMA KESEJAHTERAAN DAN KEBAHAGIAAN YANG HAKIKI.

SINAR AIDIL FITRI INI JUGA AKAN MEMBAWA KEAMANAN DAN MENGHENTIKAN PERMUSUHAN........PENINDASAN.........PENDERITAAN...........PEMBUNUHAN DAN PEPERANGAN.

ALANGKAH BERTUAH DAN DAMAINYA BUMI KERAMATKU .....MALAYSIA

YANG SENTIASA CERIA DAN RIANG BERSELOKA.............

PAK PELANDOK MENYUSUN JARI MEMOHON AMPUN MAAF DARI APA JUA KESILAPAN DAN KESALAHAN...........SERTA

MENGUCAPKAN SELAMAT MENYAMBUT AIDIL FITRI

MAAF ZAHIR BATHIN










Thursday, 20 August 2009

SALAM EHYA RAMADAN

SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN
AL-MUBARAQ


Pak Pelandok mengucapkan Selamat Berpuasa sempena ketibaan RAMADAN AL-MUBARAQ kepada seluruh muslimin di Malaysia dan yang berada di seluruh pelusuk dunia.

Semoga Ramadan yang mulia ini akan meningkatkan amalan mulia serta dapat menghindari segala perbuatan yang dilarang di samping menjernihkan hati.....perasaan dan emosi yang bergelora dan berkecamuk selama ini.

Semoga Ramadan ini juga dapat meredakan segala ketegangan dan kekecohan sesama manusia.

Salam EHYA RAMADAN AL-MUBARAK

Wednesday, 19 August 2009

PELAKON TERBAIK FILEM INDIA



CROOK TERBAIK FILEM PKR
GOPALAKRISNAN MENGATASI MGR, SIVAJI, RAJINI KHAN & NAMBIAR


Gobalakrisnan, Ahli Parlimen PKR Padang Serai muncul sebagai pelakon paling hebat semasa Penamaan Calon Permatang Pasir pada 17 Ogos lalu.

Dengan membawa watak gangter, licik dan jahatnya........lakonon dan sandiwaranya hari itu paling berkesan dan berjaya sekali........

Lakonannya berjaya mengalahkan pelakon hebat India seperti MGR, Sivaji, Rajini Khan, Kamal Hasan, Prabu malah mengatasi crook tersohor India Nambiar.

Dengan tingkah laku menjerit.....mendesak......melawan.....menampar......mengheret.....terjatuh dan terlondeh seluar........begitu realistik sekali.......dan yang paling fantastik ialah lakonan tercedera........tak mampu berjalan serta tangan yang patah.

Lakonan wakil rakyat ini boleh di beri award atau anugerah yakni pelakon paling hebat sandiwara dan pembohonganya.

Seorang wakil rakyat yang begitu gagah dan ganteng.......yang suka menentang segala peraturan dan undang-undang.......yang begitu keras dan degil membantah dan melawan pihak berkuasa........tiba-tiba boleh terjelepuk jatuh dan patah pula tangannya......hairan sungguh betapa rapuh dan lembiknya tulang belulang pelakon lasak dan stund man PKR seorang ini.

Maka terfikirlah Pak Pelandok.......betapa hina dan rendahnya mertabat....maruah dan harga diri seorang wakil rakyat........jika peranan dan sikapnya hanya untuk menagih publisiti dan perhatian murah seperti ini........wakil rakyat yang jelas dilihat begitu angkuh.......sombong dan biadap terhadap penjawat awam yang menjalankan tugas.......hanya demi meraih publisiti murah dengan gelagat samseng dan hina seperti itu demi politik picisan semata-mata.

Satu dunia melihat.......bagaimana wakil rakyat ini yang merancang dan memulakan sandiwara jalanan itu.......beliau berada dikawasan yang tidak dibenarkan (luar pagar)........mengunakan hearler melaungkan kata-kata kesat dan membangkitkan semangat penyokongnya......ingkar kepada arahan pihak berkuasa.......berdegil arahan dan yang paling trajis, brutal dan hina ialah menampar anggota polis yang bertugas.

Apakah begitu wakil rakyat yang dikehendaki di negara ini......adakah wakil rakyat yang bertindak seperti samseng dan biadap.......yang tak pernah menghormati dan mematuhi peraturan dan undang-undang yang rakyat dan negara ini mahukan........apakah watak dan sikap sebegitu yang perlu ada pada wakil rakyat yang boleh diharapkan untuk membela rakyat dan membangun negara serta menjaga keharmonian dan kesejahteraan rakyat serta negara.

Hari ini....selepas dua hari........cari dan lihatlah sendiri........bagaimana hari ini pelakon handal ini tidak lagi berbalut tangan dan tidak lagi berada di atas wheel chair.......malah begitu sihat dan gagah berceramah disegenap ceruk Permatang Pasir dengan tangan yang tinggi menujah dan menunjuk langit.

Maka tepatlah wakil rakyat ini di gelar `pelakon hebat' yang sewajarnya diberi award dengan lakonan palsu dan hinanya......malah sewajarnya jugalah semua pengundi di Padang Serai berbangga dengan wakil rakyat yang mereka pilih.......yang sebenarnya adalah seorang pelakon hebat yang bertopeng seribu........sedangkan kawasan Padang Serai kini semakin naif dan berserabut dengan seribu satu masalah seperti timbunan sampah.......lalat dan penyakit yang semakin melimpah........kesusahan yang amat menghimpit.......jenayah ragut......pecah rumah dan dadah yang semakin meningkat dan amat mencemaskan.......malah seribu satu lagi masalah yang gagal diselesaikan seperti janji hebatnya semasa kempen pilihanraya umum dahulu.

`Tahniah' Gobalakrisnan dan syabas pengundi Parlimen Padang Serai. Fikirlanlah dengan mata hati para pengundi Permatang Pasir sekelian.............

Tuesday, 21 July 2009

NIZAR KEBANGGAAN PAS
















HERO PAS BERDOA DENGAN LILIN

Sidang media Pakatan Rakyat telah menganjurkan Majlis Memperingati Kematian Setiusaha ADUN DAP Selangor yang terbunuh diri di Wisma Masalam..............

Amalan orang Cina yang beragama Buddha........memegang lilin dan colok sambil berdoa dan membaca mentera Buddha kini sudah mula diamalkan dan diikuti oleh orang Melayu beragama Islam.

Tapi bukan semua orang Melayu yang begitu liberal kononnya berbuat begitu.........sebaliknya hanya si Nizar seorang ni sahaja yang begitu taksub dengan Cina..........budaya dan agamanya yang berbuat begitu.

Kusyuk sungguh Nizar berdoa dan bertafakur...............maklumlah ingin menunjukan kesedihan dan simpati yang melimpah ruah...........terutama kepada rakan-rakan DAP yang menjadi idola, mahaguru dan sahabat setianya selama ini.

Maka hukum agama di tolak ketepi...........sentimen dan perasaan orang Islam tidak dipedulikan lagi...........lalu Nizar pun tampil penuh emosi menyertai ritual agama orang lain.

Maka akan ada para pembela yang mengamalkan dotrin baru.........akan mengatakan ianya di bolehkan dan tidak mengapa.........tidak salah dari hukum agama dan berbagai andaian dan alasan yang berlandaskan akal fikiran dan lojik akal akan dikemukakan..............bagi mempertahankan Nizar ini.

Apakah peraturan agama boleh diubah-ubah dan dipinda-pinda mengikut selera dan kehendak masing-masing............jika dibolehkan...........maka huru-haralah agama dan ummah ini. Sedangkan larangan agama begitu jelas...........melarang sama sekali kita menyertai atau meniru amalan agama lain walau apa sekalipun alasannya.

Jika dahulu UMNO dituduh sesat dengan `Islam Hadhari'.........walaupun sebenarnya hanya sebuah tafsiran semula kepada makna `Ketamadunan dan Kecemerlangan'. Namun UMNO di serang bertubi-tubi di segenap peringkat dan arena. Walhal UMNO sebenarnya tidak pernah menjatuhkan agama seburuk dan seteruk seperti yang di lakukan oleh Nizar dan pemimpin PAS yang lain.

UMNO tidak pernah menabur fitnah.........tidak pernah mencerca dan membongkar aib dan rahsia orang lain...........sebaliknya PAS lah yang sering menabur fitnah........memaki hamun.........mencerca.........menganas..........dan meruntuhkan ketamadunan dan kecemerlangan agama........bangsa dan tanah air.

Pak Pelandok sungguh sedih dan berhati walang dengan gelagat dan situasi ini...........apakah demi politik agama boleh dipersendakan..........hukum agama boleh dipermainkan dan diubah-ubah...........insaf dan sedarlah walau apapun alasannya...........agama dan hukumnya tetap kekal dan terpelihara.

Bukalah mata duhai orang-orang Islam terutama juak-juak PAS sekelian.........inikah yang kita mahukan........pemimpin beginikah yang mahu dipertahankan...........orang beginikah yang diharapkan untuk membela agama dan bangsa...........Maka tepatlah ketentuan Tuhan selama ini..........dengan menurunkan dan mengambil kembali kuasa yang diberi kepada si Nizar ini............agar keadaan tidak menjadi lebih keliru dan hancur.

Pak Pelandok turut mengucapkan takziah di atas kejadian sedih yang menimpa mendiang Teoh dan keluarganya.


Thursday, 16 July 2009

KEDAH DI SERANG WABAK GILA BABI








GILA BABI MENYERANG KEDAH

Kisah dan cerita babi memang panas di Kedah.......dulu Kerajaan PAS Kedah nak buka ladang besar di Bukit Selambau........rakyat protes dan senyap begitu sahaja.

Tiba-tiba rakyat di Alor Setar protes tentang keujudan pusat penyembelihan babi di situ.......maka Kerajaan PAS melalui MBAS pun bertindaklah merobohkan pusat penyembelihan itu.........lalu pengusaha dipusat berkenaan pula yang protes dan tunjuk perasaan.......apalagi DAP pun masuk jarum dan acah-acah serta gertak keluar pakatan rakyat........lalu Kerajaan PAS menjadi kecut dan kelam kabut.........

Bagi mengambil hati puak-puak ini........maka dicadangkan pusat sembelih dan membela babi ini di laksanakan di Pendang........maka majoriti penduduk sekitar iaitu orang Siam dan Melayu pula yang protes ......lalu projek itu tergendala sebentar.

Tut-tut......tanpa ribut tanpa taufan......Kerajaan PAS memutuskan untuk mengalih projek ini ke Sungai Tok Pawang di Bedong dekat Sungai Petani. Maka penduduk di situ yang majoriti orang India dan Melayu mula gelisah dan serba salah.......lalu turut juga memprotes keputusan pelik bin ajaib Kerajaan PAS ini.

Maka.....Pak Pelandok turut sama bersimpati dengan majoriti penduduk di situ yang bukannya kaum Cina yang banyak terlibat dalam urusan babi ini........hairan sungguh kenapa Kerajaan PAS dan MB membuat keputusan begitu.......apakah untuk mengambil hati DAP yang hanya ada satu kerusi sahaja di DUN Kedah.......atau pun kerana takut dan gentar dengan gertak dan ugutan DAP.......ataupun kerana terasa sakit yang amat sangat apabila hidung yang sudah lama di cucuk DAP itu di tarik dan di sentap.

Hairan Pak Pelandok bertambah lagi.......kerana semua kawasan yang dicadangkan itu termasuk yang muktahir di Sg. Tok Pawang........bukanlah kawasan penempatan orang Cina........sebaliknya adalah kawasan penempatan orang Melayu dan India.......kenapakah kawasan itu yang hendak di jadikan tempat proses dan ternak babi ini.........kenapa tidak di cari kawasan penempatan orang Cina......kerana mereka yang hendak mengusahakannya........banyak kawasan lain lebih sesuai seperti di Pekan Lama Sg. Petani.......Bakar Arang.......atau di Pekan Padang Serai yang memang sesuai kerana dikelilingi dan dipenuhi dengan orang Cina.

Atau yang paling sesuai sekali.....bawa lah kekawasan MB sendiri di Sg. Limau.......kawasan bendang yang masih luas sesuai sangat nak buat projek ini bagi menjaga hati orang-orang Cina dan DAP........itu baru patut dan kena...........

Rupanya kepintaran politik PAS di Kedah hanya berlegar mengenai babi sahaja.......bukalah mata dan fikiran......banyak lagi projek dan cara untuk menjana ekonomi negeri.......jangan nampak babi sahaja.........

Sekarang ini.....dahlah penyakit selsema babi menjadi wabak di dunia termasuk Malaysia ........janganlah di tambah dan di banyakan lagi tapak dan sumber penularan wabak merbahaya ini........yang peliknya negeri Kedah yang kononnya di perintah oleh Kerajaan Islam PAS pun begitu seronok dan asyik mahsyur dengan perniagaan dan hal ehwal babi ini........Islam pebenda macam tu........

Gila mengenai babi ni.......bukan sekadar Kerajaan PAS Kedah sahaja.......malah melalut kepada ustaz-ustaz PAS yang berkuliah dan berceramah saban malam di masjid dan surau seluruh Kedah.......hari-hari semasa berceramah........pada mulanya nampak baik dan betul punya.......lepas lima minit mulalah ustaz ni seleweng.......isu babi akan menjadi cerita dan bahan ceramah utama selain tak habis-habis dengan isu politik menghentam Kerajaan Pusat.

Lupakah ustaz-ustaz taliban ini........ lokasi ceramah dan kuliah mereka tu dalam masjid yang mulia.......tempat suci dan khusus untuk beribadat.......bermunajat dan mencambah ilmu agama yang bermanafaat..........kalau nak berpolitik pun janganlah dalam masjid dan biarlah di luar atau tempat dan masa yang lain.....yang masih banyak dan terbuka........

Nampak sangat ustaz-ustaz sengkek ini tak ada modal dan gila babi macam idola dan Kerajaan mereka juga........kesihan Pak Pelandok kepada para jemaah yang tak punya pilihan dan tak boleh bersuara di majlis ilmu dalam masjid itu.......mereka nak kemasjid untuk beribadah dan mencari ilmu.......bukannya nak dengan ceramah dan celoteh politik dari ustaz bengkrap dan tak sedar diri ini..........

Hinggakan para jemaah terutama yang baru cuba nak berjinak-jinak ke masjid terutama golongan muda ...... menjadi keliru...bosan dan muak dengan suasana dan gelagat ustaz yang tak sedar di untung ini.........lalu para jemaah ini pun turut sama sasau dan menjadi gila babi macam puak-puak ustaz misai kontot dan Kerajaan PAS Kedah ini.

Haru...haru.....kacau-bilau jadinya.......inikah bentuk Kerajaan Islam PAS atau cara memerintah mereka.......sudahlah sampah sarap bertimbun-timbun.....lalat semakin banyak........kemiskinan tak terbela......musibah dan malang yang menimpa rakyat tidak dipedulikan.......pemimpin mereka rakus membolot harta dan mengisi tembolok......Islamkah begitu.......betulkah caranya ini.......

Kata Dulang Paku Serpih
Kata Orang Dia Yang Lebih.....

Kokok Berderai-derai
Tahi Sendiri Lekat di Gelegar.......

Dek kerana Babi.....semuanya jadi Gila Babi........

Wednesday, 15 July 2009

NIK AZIZ TETAP KALAH DI MANIK URAI



















PAS MENANG TAPI NIK AZIZ KALAH


Keputusan PRK Manik Urai telah diketahui.........PAS menang dengan hanya majoriti 65 undi........jauh merudum dari majoriti 2008 iaitu 1352 undi.

Jelas sekali pengaruh dan kewibawaan Nik Aziz telah tercalar teruk dan menampakan petanda semakin merosot dan mula di tolak pengundi...........

Biarpun PAS akan berkata.........walaupun majoriti hanya satu undi...........mereka tetap menang...........namun hakikatnya PAS bukan lagi sehebat dan segagah dahulu..............walaupun dilubuk dan medan sendiri yang begitu kebal sebelum ini.

Ternyata rakyat dan pengundi terutama di Kelantan.............sudah berani membuat pilihan...........berani mempuat keputusan............berani untuk bersuara demi kepentingan masa depan............kampung halaman dan generasi mereka sendiri.

Walaupun PAS dan Nik Aziz selepas ini akan terus berlagak sombong dan bermegah...........namun hakikatnya Kepimpinan mereka sudah tergugat dan keyakinan rakyat khususnya di Kelantan mulai cair dan berubah.

Eloklah Nik Aziz bermunajat dan bermuhasabah.............buanglah sifat buruk............bongkak..........sombong..........dan tinggi diri. Belajarlah menghormati pandangan dan pendapat orang lain.........janganlah suka membebel............memfitnah dan mentohmah orang lain secara melulu.

Fikirkanlah erti perjuangan sebenar..........untuk agama........bangsa dan tanahair. Janganlah menjadi pak turut dan dicucuk hidung oleh orang lain........... janganlah riak dan bersekongkol dengan puak yang secara halus mahu melemah dan memecahkan perpaduan dan kekuatan bangsa dan agama.

Kesihan pada pengundi Manik Urai..........walaupun hampir 50% menyokong BN..........namun ada pengundi hantu PAS yang menyebabkan BN kalah 65 undi. Maka kempunanlah untuk merasa dan menikmati pembangunan kemudahan, ekonomi dan sosial seperti yang dijanjikan BN. Meloponglah pengundi Manik Urai untuk melihat Pusat Agro terbesar di Manik Urai........kerana jika BN menang projek ini sudah pasti menjanjikan peluang pekerjaan..........perniagaan dan meningkatkan ekonomi rakyat di Manik Urai dan Kelantan amnya.

Maka akan berlarutanlah tahap kehidupan mereka...........kais pagi makan pagi......kais petang makan petang...........rumah tetap usang dan atap berlubang...........kemudahan air dan letrik akan seperti dahulu...........jalan akan tetap berlopak...pecah dan rosak seperti sediakala.

Maka pergilah meminta kepada Nik Aziz segala keperluan dan kekurangan itu.............kehidupan perlu berterusan............jangan mereka sahaja yang kaya.........senang dan selesa. Rakyat di biarkan sengsara dan menderita...........cukupkah sekadar momokan agama sahaja...........walhal agama sendiri menuntut kemajuan dan kejayaan ummahnya.

Maka biarkah..........si Luncai terjun dengan labunya...........biarkan...........biarkan
Tapi ingatlah kita adalah seagama dan sebangsa..................

Monday, 6 July 2009

PAS KALAH DI MANIK URAI KERANA NIK AZIZ









NIK AZIZ PENYEBAB KEKALAHAN PAS DI MANIK URAI

Ribut di Manik Urai mula bertukar menjadi gelora dan kian mengganas.

Rata-rata pengundi yang Pak Pelandok temui di Manik Urai melahirkan optimis...........bahawa kali ini PAS akan kecundang di Manik Urai..........tiada lagi keangkuhan dan kesombongan Pakatan Rakyat akan bergentayangan seperti PRK yang telah berlalu.

Para Pengundi sudah muak dan jemu.....malah terlalu bosan dan menyampah dengan segala retorik...........kepalsuan dan permaianan politik yang keterlaluan.

Ketaksuban kepada Tok Guru juga semakin terhakis........ekoran tertonjolnya indentiti dan wajah sebenar Tok Guru ini..........yang amat sangat mempergunakan agama dan watak ulamanya untuk berselindung dengan segala macam kelemahan dan kegagalan selama ini.

Tuduhan palsu dan paling jelik Nik Azizi terhadap UMNO.........yang melebelkan UMNO seperti Chin Peng.........Ayah Pin begitu melukakan hati dan amat menguris perasaan pengundi..............kerana walalupun berbeza pendirian..........namun jasa UMNO memerdekakan negara.................memakmurkan rakyat................membangunkan negara amat jelas dan rrakyat amat terhutang budi kepada UMNO....setiap kali kita menghirup nikmat kemerdekaan dan menyuap rezeki pembangunan .........kestabilan dan kebahagian yang di bina sejak sekian lama ini.

Nik Aziz yang menolak Gagasan Kerajaan Perpaduan dengan alasan mentah dan dangkal......malah sanggup menikam dan menempelak rakan sendiri.............menampakan sikap diktator dan langsung tidak berciri Islam sama sekali. Tiada langsung sikap toleransi..........muzakarah dan tawazuk serta keterbukaan...........malah sikap sebegini amat merbahaya kepada ketamadunan dan kelangsungan agama dan bangsa.

Yang lebih parah..........rintihan pengundi dan rakyat Manik Urai sendiri.........mereka tidak sanggup dan tidak terdaya lagi untuk hidup dalam segala macam kesusahan dan kepayahan.......sudah puas rintihan......rayuan dan permohonan kepada Kerajaan Negeri supaya nasib dan kehidupan serta keperluan mereka di lihat..........dibantu dan diberi perhatian.........maka selama 20 tahun PAS memerintah Kelantan itulah...........kedaifan dan kesusahan mereka tidak dibela.........terbiar dan seperti tidak dipedulikan langsung.............

Maka bertanya lah mereka..........apakah Islam menerusi Kerajaan PAS dan Nik Aziz mahukan begitu..........biar rakyat miskin....fakir.........terbiar.........sengsara dan tersisih.............tiada langsung harapan untuk sama-sama selesa dan lega menghirup nikamat pembangunan dan kemerdekaan seperti rakyat di kawasan dan negeri lain. Cukupkah hidup ini hanya di sogokkan dengan momokan agama yang sebenarnya bukan begitu...........Islam menuntuk kebahagian dunia dan akhirat.........kejayaan...........kesejahteraan dan kemakmuran yang melimbah kepada rakyat yang saban hari merintih dan menangis mengenang nasib yang dipermainkan pemerintah negeri.

Lalu calon PAS yang memborong ikan selama dipersoalkan pengundi...............layak dan sesuaikah pemimpin tempatan ini membawa dan memperjuangan kehendak dan nasib pengundi Manik Urai...........untuk menjadi pemimpin dan pejuang bukan sahaja boleh berlagak seperti pembela tetapi ilmu pengetahuan..........nilai kepimpinan dan tanggungjawab juga perlu diletakan di puncak dan seiring bukan dengan laungan kosong untuk membela rakyat semata-mata.

Apatah lagi calon PAS ini adalah kehendak Nik Aziz seorang diri.......tanpa mengambil kira pandangan dan kehendak seluruh jawatankuasa dan syura PAS yang mahukan calon lain yang dilihat lebih sesuai dan layak.

Maka Pak Pelandok dapat rasakan.........setelah puas menerokai setiap pelosok Manik Urai.........suara pengundi jelas sekali.....baik di pihak BN mahupun di sebelah PAS........ kali ini mereka akan membuat kejutan........mereka mahukan perubahan..........mereka hendakkan pembelaan dan pembangunan......politik retorik dan janji palsu PAS akan di tolak..........Nik Aziz akan diberikan kenangan sebagai peringatan...........bahawa lebel ulama belum cukup untuk menyuapkan nasi kemulut dan tidak mampu untuk menyara keluarga dan kehidupan ini.

Syabas pengundi Manik Urai..........peluang keemasan ini akan mencatit sejarah gemilang dibumi Puteri Saadon yang bertuah ini.........

Tuesday, 23 June 2009

NASHARUDIN YANG KALAH


KESIAN BUDAK KECIK NI......

Kesianya kepada budak kecik ni......budak Timbalan Presiden PAS........dahla kena marah..........kena herdik dan disuruh letak jawatan..........sekarang ni kepalanya ditonyoh-tonyoh pula oleh Tok Guru..........nampaknya niat dan hasrat murni dan mulia untuk mengwujudkan Kerajaan Perpaduan demi bangsa dan negara tidak kesampaian.

Maka sudah terang lagi bersuluhlah.....bahawa cadangan dan pandangan Hj Hadi sendiripun tidak diterima dan di tolak mentah-mentah. Malu nya ........manala nak letak muka lepas ini......

Maka kesombongan dan keanggkuhan seorang Tok Guru menjadi halangan utama kepada niat suci ini..........dan berbanggalah seorang Tok guru kerana usaha untuk menghalang dan menggagalkan usaha mulia ini telah berhasil.

Maka yang tersenyum lebar sudah pasti........DAP dan PKR kerana mereka amat takut selama ini....jika usaha gagasan ini berjaya......maka akan lebur dan musnahlah impian dan cita-cita melangit mereka yang saban malam menjadi mimpi yang indah.

Yang paling malang ialah........orang Melayu yang tersepit dan tertinggal kebelakang........yang terjerumus dalam kancah dan jurang yang boleh membinasakan........

Lebih-lebih malang dan menyedihkan ialah......ahli-ahli PAS sendiri......kerana jelas sekali perpecahan yang hebat mulai melanda parti ini......pandangan Presiden dan Timbalan Presiden tidak lagi di terima........parti ini seolah-olah mempunyai dua nakhoda dalam sebuah kapal.......dan terlalu ramai yang berkuasa dan boleh memutuskan sesuatu.......malah dengan mudah mengikut telunjuk dan arahan serta kehendak pihak lain........walaupun terpaksa mengadai maruah dan harga diri sendiri.

Maka tercapailah niat Tok Guru untuk membalas dendam dan memberi pengajaran kepada ahli-ahli PAS kerana mereka menolak calon pilihan dan anak didik Tok Guru semasa pemilihan Timbalan Presiden di mmuktamar yang lalu. Maka aib yang tercoreng kerana kekalahan ayam jaguh Tok Guru itu.....telah ditebus kembali walaupun menggadai bangsa dan negara sendiri.

Bergembiralah duhai Tok Guru.......PKR dan DAP.......kerana berjaya membawa agama....bangsa dan negara kejurang kebinasaan.

Wednesday, 17 June 2009

NIK AZIZ KAH INI







BURUKNYA SIKAP MURSYIDUL AM PAS

Nik Aziz Nik Mat menggesa timbalan presidennya Nasharudin Mat Isa meninggalkan parti itu dan meletakkan jawatan sebagai ahli parlimen Bachok jika masih ingin kerajaan perpaduan."Isu kerajaan perpaduan bukannya datang daripada PAS, ia adalah lontaran (idea) peribadi. Perkara itu tidak pernah dibincangkan dalam kertas sebagai agenda PAS mahupun dalam kertas Pakatan Rakyat. "Kalau benar Nasharuddin nak setuju (dengan kerajaan perpaduan) lebih baik dia masuk Umno, letak jawatan timbalan (presiden PAS) dan di Bachok. "Apa buat sampah, menyusahkan," menteri besar Kelantan dipetik berkata selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di Kota Bharu hari ini.

Begitulah kenyataan seorang Tok Guru dan Ulama Pas.............begitu keras..........tak ada langsung diplomasi...........tiada toleransi............tak mengambarkan langsung ciri seorang ulama atau Tok Guru............dimana kebijaksanaan dan hikmah yang menjadi pegangan ummah selama ini...........apatah lagi oleh seorang Tok Guru.

Sejak akhir-akhir ini.........tindakan dan kenyataan Nik Aziz sungguh keras dan melampaui batas sewajarnya.........tiada lagi pendekatan bijaksana dan berhikmah...........malah sungguh ketara memperlihatkan keangkuhan..........kesombongan dan sifat lupa diri.........malah ianya seperti sudah melalut dan takutkan bayang-bayang atau terlalu bimbangkan sesuatu.

Apakah ide dan niat untuk berbaik dan bergabung sebagai sebuah `Kerajaan Perpaduan' itu tidak murni.........baik dan terpuji. Tidakkah tindakan itu penting dan utama demi kesejahteraan ummah dan negara. Apakah kepentingan peribadi dan politik sempit lebih utama dari perjuangan dan masa depan agama....bangsa dan negara. Tidakkah kepentingan dan survival bangsa dan negara lebih penting dan diutamakan terutama disaat genting dan ada petanda yang menunjukan agama, bangsa dan negara sedang tenat dan berada dijurang yang boleh membinasakan.

Janganlah kepentingan peribadi diutamakan............kedudukan yang dianggap selesa hari ini yang cuba dipertahankan...........maka segala niat dan usaha murni sebegitu ditolak dan di bantah sekeras-kerasnya secara melulu. Jangalah terburu-buru..........gunakan akal dan fikiran.........bermuhasabah dan bermuzakarahlah dahulu.........jangan diikutkan emosi dan sentimen semata-mata.........kerana sikap begitu adalah mainan iblis dan syaitan belaka.

Pak Pelandok juga tidak menyangka........... dengan perwatakan alim dan warak seorang Tok Guru...........bukan begitu sewajarnya tindak-balas yang diberi.............apakah tidak cukup mulia dan terpuji untuk mengusahakan penyatuan dan perpaduan sesama agama dan bangsa.

Maka Pak Pelandok tertanya-tanya..........betulkan ini sikap seorang Tok Guru...........betulkah ini Nik Aziz............jika benar.........maka betullah kata-kata guru Pak Pelandok..........iblis dan syatan akan mengoda.........memesong..........menyesat dan merosakan sesiapa sahaja waima seorang yang alim dan warak. Banyak sejarah agama menceritakan bagaimana seorang yang amat warak dan alim kepada Tuhan......... akhirnya musnah dan tertiarap juga dengan tipu daya dan hasutan iblis............nauzubillah...............

Tidak hairanlah ini juga berlaku kepada Nik Aziz...........beliau bukan syumul..........bukan nabi...........cuma manusia biasa............kelebihanya kerana bergelar Tok Guru dan Ulama..........tetapi tetap manusia biasa...........yang tetap punya kelemahan dan kekurangan........apatah lagi yang bergelumang dalam politik sempit dunia ini...........maka tidak mustahil...........Tok Guru juga terkena serpihan dan percikan api fitnah dunia dan iblis itu...........

Apakah Nik Aziz juga mengamalkan ilmu dan ajaran Marcivelee.............atau pejuang kental ala Syiah Iran............maka jawapanya hanya ada pada Tok Guru sendiri..........kerana agama menuntut kepada yang lebih baik dan mulia..........sewajarnya dengan kedudukan...........pengaruh...........kekuatan dan kuasa yang ada...........kita `Mengagamakan politik dan urusan dunia........bukan sebaliknya mempolitik agama' demi dunia dan kepentingan peribadi.

Pak Pelandok sedih dan jemu dengan politik yang bertopengkan agama........penuh retorik............menjual AlQuran dan masjid dijadikan medan politik sedangkan rakyat terus terpinggir dan menderita.........perpecahan semakin meruncing............kekuatan kian lemah..........agama dipermainkan............budaya dan warisan diperkecilkan..........musuh dijadikan sahabat dan diikut telunjuk..............sebaliknya bangsa seagama dijadikan seteru ketat...........saudara sendiri diaib.....ditentang dan ditempelak............inikah sikap dan nilai sewajarnya..............jika kita mengaku beragama.......apatah lagi yang digelar Tok Guru dan Ulama.

Maka `kita serupa' dan samalah Niz Aziz dengan Karpal Singh yang bermati-matian menolak Islam dan gagasan Kerajaan Perpaduan........juga samalah dengan Gopalakrisnan (PKR-Pdg Serai) anak murid Nik Aziz yang selalu membaca Quran dan mempersendakannya. Kasihan Nasharuddin.........

Tuesday, 16 June 2009

PAS-PKR-DAP-KOMUNISME


NIZAR YANG SOMBONG DAN BONGKAK

Nizar masih terus-terusan dengan sikap bongkak....sombong......biadap dan juahnya...............dengan wajah penuh kesombongan dan tak sedar diri malah begitu menjadi-jadi manusia ini menunjukan berkelakuan hina dan jeliknya........... Selepas selesai mengangkat sumpah sebagai ahli Dewan Rakyat..........manusia lupa diri ini terus memekik dan memakai lilit kepala tanpa menunjukan sifat hormat di dalam dewan tertinggi negara itu...............

Sebagai ahli berhormat..........bukan begitu sikap dan tingkah laku yang sewajarnya di tunjukan atau menjadi pegangan peribadi........... tidak ubah seperti budak nakal yang amat jahat atau seperti seorang samseng jalanan yang tak berpendidikan langsung.

Berbangga atau hebatkah sikap manusia seperti ini...........

Amatlah malang sekali rakyat yang memilih manusia ini menjadi wakil mereka...............dan lebih malang lagi kerana manusia seperti ini tidak langsung mempunyai nilai budi pekerti dan adap sopan yang boleh di teladani. Apakah kerana sudah bergelar wakil rakyat............maka apa sahaja perbuatan dan tindakan boleh dilakukan.........tanpa mengambiol kira langsung soal sopan dan susila..........malah tindakan itu di lihat umum sebagai orang yang tak punya langsung keperibadian yang elok dan baik.

Sungguh jelik sekali............sungguh hudoh.....keji dan memualkan melihat seorang pemimpin Melayu (PAS) bersikap seperti itu..........seperti orang yang tak berpelajaran...........tak beragama...........tak beradap..........tak tak punya langsung perasaan segan......malu dan hormat kepada orang lain.........malah kepada diri sendiri sekalipun.

Apakah kerana tamakkan kuasa.............gila talak............tidak menerima Qada & Qadar Tuhan...........maka begitu sekali perilaku manusia ini...........sekurang-kurangnya jagalah maruah...........integriti dan harga diri sendiri...........janganlah asyik melatah.........tersasul..........sasau dan gila babi keterlaluan.............dimanakah letaknya segala didikan emak ayahnya selama ini............di manakah perginya nilai pendidikan..............kemanakah dibuangnya budaya murni bangsa serta ajaran agama yang di anuti selama ini...............

Begitulah jika jiwa dan perasaan telah rosak teruk oleh hasutan iblis dan syaitan...........mata dan hati yang telah diliputi nasfu serakah...........hidup yang mendambakan dunia dan sandiwaranya semata-mata.............begitulah manusia yang telah rosak dan hanyut dengan hasutan dan bisikan durjana.

Maka Pak Pelandok berastafar panjang............bukan begitu pemimpin yang kita mahukan.............bukan manusia seperti itu yang kita mahu meletakan amanah dan tanggungjawab..........kerana perilaku manusia seperti itu hanya layak di kaki lima dan dilorong hitam yang penuh noda dan kebathilan.

Maka sayugialah apa yang berlaku hari ini...............tindakan rakus...........ganas..........liar dan biadap semakin mendapat tempat dan berleluasa...........menghancur dan menjahanamkan agama........bangsa dan negara tercinta ini.

Janganlah diajari dan di jadikan teladan kepada anak-anak dan generasi rebung kita.............janganlah kita bersekongkol dengan manusia biadap......sombong dan bongkak sehingga kesejahteraan dan keamanan rakyat dan negara tergugat dan musnah.

Kedudukan.........kuasa..........pengaruh dan jawatan serta ramainya kawan-kawan yang sebenarnya musuh disekeliling...........bukan segala-galanya..............bukan tiket untuk berlaku sombong dan biadap bukan juga tiket untuk membakar api kemusnahan dan kehancuran.

Inikah wajah sebenar PAS dan PKR...........maka samalah seperti DAP...........HINDRAF dan KOMUNIS.........Manusia mati meninggalkan nama................budi yang baik menjadi doa dan sebutan..........Kasihan Nizar............Kasihan...........




Sunday, 14 June 2009

WAJAH SEBENAR ANWAR IBRAHIM




ANWAR MAHU BAWA PULANG KOMUNIS

DSAI mendesak Kerajaan membenarkan Komunis no 1 Malaya Chin Peng pulang ke Malaysia..............katanya bekas Pengerusi PKM itu sudah tidak merbahaya lagi........dan sudah menjadi sejarah...........malah bekas ahli PKM yang lain seperti Samsiah Fakih dan Rashid Maidin pun telah dibenarkan kembali sebelum ini...........malah hubungan Malaysia dengan China, negara pengasas parti komunis pun sudah terjalin.

Begitulahlah dangkal dan bodohnya kenyataan seorang pemimpin PKR yang kononnya berjuang untuk `KEADILAN'..............sungguh tidak bermoral sekali kenyataan itu...............tanpa sedikitpun mahu mengambil kira perasaan dan sensitiviti majoriti rakyat terutama yang pernah menderita akibat kekejaman Komunis dahulu.

Apakah kerana kepentingan politik..........untuk mengambil hati dan meraih sokongan kaum tertentu..........maka kenyataan yang tidak berpijak di alam nyata itu boleh sewenang-wenangnya dikeluarkan............apakah sokongan segelintir masyarakat tertentu itu begitu penting dan utama.............sehingga segala fakta sejarah boleh dipadamkan semudah itu dengan hanya sebaris kenyataan sahaja.

Itulah Anwar Ibrahim............manusia yang rakus dalam lajaknya untuk menerajui negara ini.............manusia yang sanggup menjual harga diri dan maruah serta airmata dan darah bangsanya sendiri demi mencapai cita-cita dan keinginannya yang tak bertepi itu.

Jika sebelum ini..........Anwar berjanji dalam kempen pilihanraya untuk menghapuskan DEB............memberi hak dan peluang sama rata kepada bukan Bumiputra di dalam sektor awam dan ekonomi negara...............menjadi dalang disebalik keganasan HINDRAF.............meniupkan bara dalam kemelut di negeri Perak.............menjadi pak turut kepada DAP menghalang usaha murni Kerajaan mengatasi kemelut ekonomi dan menggagalkan usaha `Kerajaan Perpaduan'...............maka hari ini topeng durjananya telah terpapar..............wajah celoreng bertanduknya yang sebenar telah tersingkap.............

Anwar peduli apa kepada emosi.....sensitiviti dan perasaan bekas perajurit yang cedera............balu-balu dan anak-anak pejuang yang kehilangan insan tersayang...............insan-insan yang tersiksa jiwa dan pancaindera hingga kini akibat angkara durjana Komunis...............padanya yang penting ialah menangguk diair keruh.............menjerat di tepian genting lebih penting dan menguntungkan demi memuaskan nafsu dan matlamat peribadinya.

Seluruh warga Malaysia yang cintakan kedamaian dan keamanan..............pasti menolak hasrat itu.............sejarah tak boleh dipadam...........biarpun seribu tahun.........apatah lagi baru lebih 50 tahun.........sakit........pedih.........luka dan sengsara masih terasa...........parut masih membengkak.............pedih masih menyucuk...................

Apalah makna dan faedahnya membawa balik seorang manusia yang zalim dan ganas kenegara ini.............sekiranya tindakan itu akan mencetuskan masalah yang lebih besar...............melukakan hati lebih 200,000 keluarga dan mangsa Komunis serta akan menyemarakan semula ideologi dan perjuangan komunis di negara ini.

Mungkin Anwar merasakan Chin Peng boleh membantunya mencapai cita-cita besar yang begitu didambakanya selama ini..............ataupun mungkin kerana pegangan dan idoelogi Chin Peng selari dan sesuai dengan perjuangan Anwar dan PKR.

Pak Pelandok berharap sangat pemimpin PAS merenung pekara ini.............sesuaikah golongan dan orang seperti ini berkasih sayang dan berjalan seiring dengan pemimpin dan parti yang menperjuangkan Islam selama ini............. bolehkan PAS bersekongkol dengan golongan seperti ini yang jelas sekali terlalu mungkar dan jauh menyimpang dari tuntutan dan ajaran Islam.

Apakah memperjuangkan sesuatu secara kekerasan..........keganasan............dan sentimen melulu yang keterlaluan itu lebih baik dari mengusahakan gagasan `Kerajaan Perpaduan'.................itulah yang lebih mulia dan terpuji sesuai dengan tuntutan Islam sekiranya benar-benar mahu memperjuangkan agama..........bangsa dan tanahair.

Penyokong PKR dan PAS sekelian..........bukalah pintu hati...........istiqarahlah..............bermunajatlah...............pohonlah restu dan petunjuk.................semoga perjuangan selama ini tidak terbabas dan membawa bencana kepada bangsa dan negara.


Wednesday, 3 June 2009

MATA,TANGAN DAN KAKI BERNILAI RM100.00




























KECILNYA PENCEN TENTERA CACAT AKIBAT KEKEJAMAN KOMUNIS


Ganas.........Zalim.........Tak Berperi Kemanusiaan............itulah perkataan paling tepat dan sesuai bagi menggambarkan tindakan Komunis yang bermaharajalela di tanah air ini sejak tahun 1948 hingga 1990.

Perjuangan mempertahankan negara dari keganasan dan rampasan kuasa oleh PKM itu telah mengorbankan 11,609 nyawa termasuk 1,345 anggota keselamatan dan 2,473 orang awam. Angka itu belum mengambil kira yang cedera terhimpit dalam penderitaan sepanjang hayat.

Kerajaan Persekutuan terpaksa menanggung kos RM203 juta (1953) dan RM169 juta (1954) untuk menentang ancaman komunis yang tidak beradab dan tidak berperikemanusiaan itu.
Mengikut sebuah laporan ...........seorang anggota tentera yang kehilangan anggota tubuh dan cacat seumur hidup kerana berjuang mempertaruhkan nyawa demi keamanan negara menerima pencen kurang upaya antara RM66.36 dan RM400 sebulan...........Wajarkah bayaran sebanyak itu atau setimpalkah amaun yang diberikan kepada mereka yang menggadai nyawa demi bangsa......agama dan tanah air.

Mereka bukannya cacat dan cedera akibat kemalangan jalanraya tetapi sebaliknya terkena jerangkap samar dan serangan pengganas komunis semasa bertempur mempertahankan negara ketika zaman darurat.
Kebanyakan anggota terbabit pada masa ini sudah tua dan menerima pencen yang ditetapkan pada tahun 1960-an dan 1970-an.
Untuk rekod, ketika ini terdapat kira-kira 1,600 anggota tentera yang dikategorikan sebagai anggota kurang upaya dengan 40 peratus daripadanya mendapat kecederaan semasa bertempur dengan pengganas komunis.

Wajarkah mereka yang berjasa itu............bukan sahaja menanggung derita dan kesan sehingga hari ini...........tetapi jasa dan pengorbanan mereka hanya dibayar dengan kadar pencen yang begitu rendah dan kecil..........dengan hanya sekitar RM 100 - RM 300 sebulan..........apa yang dapat dibeli hari ini..............memadaikah pencen sekecil itu diberikan kepada insan yang telah berkorban jiwa dan raga mereka untuk memastikan kedaulatan negara tetap utuh..........dan membolehkan kita semua hidup dengan aman.......bahagia dan selesa hingga hari ini.

Pekerja biasa yang pencen samada di sektor awam ataupun swastapun menikmati amaun yang lebih besar............apatah lagi pekerja swasya yang di bayar oleh PERKESO ekoran kemalangan dengan pencen elat atau terbitanpun jumlahnya jauh lebih besar dari apa yang diterima oleh insan yang mulia dan berjasa ini.

Sewajarnya lah kerajaan memberi perhatian dan mengkaji semula jumlah pencen mereka............kerana amat menyedihkan sekali kiranya Kerajaan tidak prihatin atau terlepas pandang kepada golongan insan berjasa ini.

Pak Pelandok menyeru kepada semua pemimpin Kerajaan dan Pembangkang..............lihatlah sama penderitaan dan kehidupan golongan mulia ini.............berilah sedikit perhatian yang setimpal daripada asyik bertelagah yang tak habis-habis dek kerana politik masing-masing.

Pak Pelandok sungguh sedih dan hiba menatap foto dan kisah yang dipaparkan di media mengenai golongan pejuang yang seperti terabai ini.............membela mereka lebih mulia dan wajar daripada berpolimik untuk membawa balik Chin Peng............manusia kezam dan zalim yang menyebabkan sengsara dan derita kepada para pejuang tanahair...........keluarga dan seluruh mangsa Komunis durjana ini

Wednesday, 27 May 2009







TELUNJUK LURUS KELINGKING BERKAIT

Kemelut yang melanda UMNO dan BN sejak Mac 2008 masih berbahang hebat hingga kini.

Selain terpaksa menghadapi serangan bertali arus Pakatan Rakyat............yang tak pernah jemu dan penat.......... berterusan menyerang UMNO dari setiap penjuru dalam usaha mencapai matlamat `Road to Putrajaya’ mereka.

Dalam pada itu UMNO bukan sahaja perlu berdepan dengan libasan parang panjang pembangkang.............malah terpaksa pula mencabut dan melerai duri........onak......sembilu dan karenah yang ditimbulkan dari dalam termasuk komponen BN seperti Gerakan dan PPP.

Jika PPP memeningkan kepala UMNO dan BN dengan kemelut perebutan jawatan Presiden dan pecat memecat..............maka sewajarnya BN mengkaji semula keanggotaan parti ini dalam BN. Untuk apa diterima parti nyamuk yang tak punya apa-apa kekuatan dan kelebihan ini............sekiranya mereka sendiri tak pandai menghargai ingatan dan pelawaan orang lain...........walhal parti ini adalah serpihan dan terlalu banyak masalah dan karenahnya.............lagipun tak banyak sangat sumbangan mereka kepada Bn selama ini.

Tak cukup dengan masalah dalaman..........PPP sebenarnya adalah duri tajam yang menikam dari belakang dan sentiasa menangguk di air keruh.............kita masih teringat akan beberapa tuntutan tidak berasas dan tak berakal seperti mendesak Kerajaan membebaskan tahanan ISA-HINDRAF...........mengugut keluar dari BN sekiranya tidak diberi kerusi dalam PRU 12...................dan ugutan itu berterusan baru-baru ini kerana mendakwa tidak dilayan sama rata oleh BN.

Desakan Pengerusi Gerakan Pulau Pinang supaya Pengerusi PKM Chin Peng dibenarkan kembali kenegara ini..........jelas sekali memaparkan sikap talam dua muka dan cauvanis mereka selama...........jika dahulu Presiden Gerakan sendiri terlibat dengan isu sensitif dengan UMNO Pulau Pinang.........sehingga Ketua Bahagian Bayan Baru digantung jawatan..............perlu dilihat semula kewajaran parti yang tewas dan ditolak rakyat ini tentang sumbangan dan kedudukan mereka.

Jika benar mereka ikhlas dan sentiasa teguh bersama BN dan UMNO......maka di saat Kerajaan dan UMNO yang berusaha keras mengembalikan sokongan rakyat...........memulihkan ekonomi negara...........membangunkan negara dengan lebih efision..............parti-parti ini adalah tidak wajar dan tidak patut sama sekali menimbulkan masalah dan menambahkan lagi kemelut serta membuka jalan yang boleh merugi dan meruncingkan lagi kerajaan dan BN.

PPP dan Gerakan perlulah juga mencerminkan diri...........sesekali menghitung kembali peranan dan kewujudan mereka...........walaupun sudah di tolak rakyat..........gagal menyelesaikan isu kaum mereka sendiri............tetapi atas semangat BN mereka tetap diberi kedudukan dan peluang.

Maka balaslah kepercayaan dan penghargaan yang diberi itu..........pekerjalah.......berilah khidmat terbaik...........janganlah terus-terusan menyalakan bara yang boleh membakar BN..............janganlah dibiarkan UMNO keseorangan menghadapi segala macam masalah..............dan jika tidak mahu membantu pun......janganlah menambahkan lagi kusut dan rencah kemelut yang ada.

Insaflah duhai para pemimpin politik sekelian...........rakyat semakin jemu dengan sengketa dan sandiwara politik yang memenuhi setiap ruang kehidupan ini sepanjang hari dan berterusan tanpa reda..........seolah-olah segala-galanya hanya kerana dan untuk hal politik semata-mata............

Cukuplah berpolitik sekadarnya sahaja...........masa yang lain kita bersama membina negara bangsa Malaysia yang hebat dan cemerlang...........bersama sebagai rakyat `1 Malaysia’ yang ikhlas........jujur.........bersatu...........yang setia.....kasih dan cintakan negara Malaysia ini.

Tuesday, 26 May 2009

BERI BETIS HENDAK PAHA
















BAHAYANYA HINDRAF DAN KOMUNISME

Malaysia yang aman damai dan harmoni.............dibina atas perjuangan............pengorbanan......... darah..........keringat............dan airmata. Bukan sedikit jiwa yang terkorban sepanjang tempoh mengembalikan maruah dan harga diri yang dirampas. Bukan kecil juga jumlahnya nyawa yang bergalang ganti untuk memastikan negara ini terus berdaulat dan berdiri gagah sehingga hari ini.

Ribuan rakyat dan pejuang terkorban untuk mempertahankan bumi berdaulat ini..........sejak 1511 hingga 1957...........ini di lakukan dengan rela demi mempertahan agama....bangsa dan tanah air...........biar berputih tulang.........jangan sekali berputih mata.................siapakah mereka ini ?.

Menentang Portugis..........Belanda............Inggeris............Jepun dan Komunis menuntut pengorbanan yang amat tinggi...............tempoh 446 tahun adalah tempoh yang sungguh lama untuk berada dalam kehinaan dan penderitaan.

Perjuangan dan pengorbanan yang ditangisi oleh para isteri..........anak-anak.........ibu-bapa dan kaum keluarga mereka yang terkorban itu masih terdengar sedu sedanya............masih mengalir air mata pilu dan duka mereka hingga hari ini...........kerana kehilangan orang tersayang..........kehilangan pejuang terbilang demi memastikan kehidupan hari ini secemerlang ini.

Masih juga terdapat ribuan lagi pejuang dan mangsa yang tercedera..........cacat..........hilang mata pencarian.............tersisih dan hidup melarat dan serba kekurangan walaupun suatu ketika dahulu........keringat...........bakti dan jasa mereka begitu murni dan hebat bagi kita mengecapi nikmat kemerdekaan ini.

NAMUN............HARI INI SEGALA GETIR.......LUKA DAN SENGSARA perjuangan dan perjalanan sejarah yang belum begitu lama itu.............seperti sudah dilupakan.............nikmat bahagia 52 tahun merdeka seakan di beri percuma dan tidak dihargai lagi..............

Hari ini kumpulan tertentu seperti HINDRAF dan parti politik ..........NGO serta individu tertentu kembali menyuarakan tuntutan............pandangan dan mula mengorak langkah sumbang............untuk membawa kembali negara tercinta ini kekancah sengketa dan kemusnahan.

Laungan `keadilan’ dan kesamarataan dengan pelbagai tuntutan kononnya mereka diabaikan...........menyeret sentimen dan rusuhan jalanan. Dakwaan penuh kesombongan............bongkak dan tidak lagi menghormati undang-undang dan Perlembagaan mula mengambil tempat dan memenuhi ruang atas nama kebebasan bersuara............rakyat mula dihasut..........dipengaruhi...........undang-undang dicemar dan dipermainkan............perasaan orang lain di guris dan dipersenda serta tidak lagi diambil peduli.

Sehingga ada yang mahukan Pengerusi Komunis Malaya Chin Peng dibenarkan kembali kenegara ini...........dengan alasan sudah meletak senjata dan tidak lagi merbahayakan negara............malah ada yang mula meniupkan cerita tentang hebat dan jasanya kepada negara kononnya...........sebagai hujah untuk membenarkan tuntutan mereka.
Pak Pelandok melihat ini semua.............tidak ubah seperti cubaan untuk mengores semula luka lama...........usaha untuk menidakan sejarah perjuangan bangsa dan negara................langkah untuk menolak kontraik sosial dan Perlembagaan...........malah ianya merupakan suara untuk menolak semangat DEB yang teramat sangat dicemburi serta tidak disenangai segelintar oputunis dan petualang.

Biar beratus tahun...........sejarah tidak boleh diubah.............sejarah tidak boleh berulang............apatah lagi yang trajis dan melukakan..............Perlembagaan dan Undang-Undang bukan mainan untuk dirombak dan diubah sewenang-wenang.............negara bukan taruhan untuk memenuhi semua tuntutan terutama yang melampau...............yang tak sedar diri dan yang cuba menafikan kedudukan dan hak orang lain.

Jadilah rakyat negara ini yang tulin kesetiaannya...........bukan lagi berkiblatkan negara lain atau masih beremosi dengan kaum dan kelompok sendiri sahaja............Jadilah rakyat 1 Malaysia.............yang satu dan sama pemikiran............kesetiaan sebagai sebuah negara bangsa yang saling hormat menghormati dan saling faham memahami dan berusaha mempertahankan kedaulatan negara sebagai kepunyaan bersama.

Pak Pelandok sungguh sedih mengenangkan keganasan yang berlaku di negara lain............seperti di Sri Langka............Kasmir...........Patani............Mindanau...........Iraq.......Afghanistan...........Palestin. Tak sanggup rasanya untuk membayangkan mala petaka ini sekiranya akan menimpa semula anak cucu dan tanah air bertuah ini. Dan lebih malang tak sanggup untuk Pak Pelandok bayangkan sekiranya ada anak bangsa sendiri yang sanggup menjadi talibarut......petualang dan mengkianati bangsa dan negara.

Monday, 25 May 2009

GELABAHNYA PKR DI PENANTI



PKR SOGOK `KAK MIN' CALON BEBAS

Calon bebas Aminah Abdullah mendakwa mempunyai bukti PKR cuba menyogoknya dengan jawatan penting jika beliau tidak bertanding dalam pilihanraya kecil Penanti, 31 Mei ini.

Dalam sidang medianya pagi ini, bekas ketua Wanita PKR Pulau Pinang mendakwa, dua wakil parti itu menemuinya pada 13 Mei lalu untuk menawarkan jawatan yang dipertua Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Tambahnya, seorang ahli badan perhubungan PKR negeri dan pembantu seorang exco kerajaan negeri, daripada parti itu, menemuinya dengan mendapat restu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Aminah juga mendakwa, jika berjaya menewaskan calon PKR Mansor Othman dalam pilihanraya DUN itu, beliau akan dibenarkan menyertai parti itu dan diberikan jawatan timbalan satu ketua menteri.

JELASLAH sudah.........PKR sebagai sebuah parti politik.......... tetap penuh dengan muslihat dan tipu dayanya...........tak usahlah lagi menegak benang basah...........sudah terang lagi bersuluh...........

Demi mahukan kuasa.........apa sahaja sanggup dilakukan........biarpun tidak beretika dan bermaruah sama sekali..........inilah yang dikatakan `Perubahan' dan `Keadilan' cara PKR. Sememangnya teori Marchiveli `matlamat menghalalkan cara' begitu sinonim dan sebati dengan PKR dan pemimpin `de facto'nya.

Yang malangnya.........kerana nak pastikan menang di Penanti........PKR sanggup menyogok calon Bebas.........nampak sangat gementar dan gerunnya PKR di Penanti ini. Dengan ketiadaan BN........sebenarnya PKR yang bertanding dengan bayang-bayang sendiri..........tetap gelabah dan hilang punca jadinya........... itu belum dengan BN.

Sebenarnya.......taraf dan kedudukan PKR hanya sebaris dengan Bebas sahaja............walaupun sering melanukan yang mereka pilihan rakyat............kini PKR terperangkap dengan jerat bodoh yang dipasang sendiri di Penanti. Keputusan BN tidak bertanding sebenarnya merupakan tamparan hebat kemuka PKR...........yang begitu juah dan bongkaknya selama ini...........sehingga terlupa `bahawa dimana bumi tempat berpijak selama ini'.

Maka berdengdang dan berseloka sedihlah PKR untuk menghadapi calon-calon Bebas yang turut menyentak salakan PKR selama ini...........lalu dengan calon-calon bebas ini pun PKR begitu gerun dan amat gentar sekali..........kerana peluang untuk mempertahankan Penanti ini begitu tipis ekoran `termakan umpan beracun' yang dicipta PKR sendiri.

Akan malu besarlah PKR sekiranya tersungkur di Penanti..........hanya kepada calon Bebas........lalu beria-ialah PKR berusaha biar secara salah dan tak bermaruah...........demi melestarikan wajah hebat yang palsu selama ini.

Pertemuan Pak Pelandok dengan pengundi dan penyokong PKR di Pekan Penanti.........Kg. Tok Elong...........Kg. Guar Perahu dan Kg. Tun Saadon begitu jelas nada yang diluahkan mereka tentang kekecewaan dan kemarahan pengundi terhadap PKR yang hanya pandai bermain kata-kata dan bersandiwara sedangkan rakyat tidak di hiraukan malah tiada satu apapun yang dilakukan PKR bagi membela rakyat di Penanti dan Permatang Pauh ini.

Pengundi sudak muak dan jelak dengan retorik..........politiking yang berlebihan demi kepentingan peribadi...........politik yang mengutamakan fitnah dan hasutan....tanpa sebarang tindakan atau perubahan demi kepentingan rakyat.

Pak Pelandok nantikan tarikh 31 Mei ini........untuk melihat tindakan bijak pengundi Penanti yang rata-rata mahukan pembelaan bukannya pembohongan semata-mata............mereka berazam untuk kembali kepada kenyataan dengan menolak parti yang membawa kemusnahan kepada bangsa....agama dan negara.

KASIHANYA NIZAR MOGOK LAPAR








MOGOKLAH SEHINGGA PRU 13

Pakatan Rakyat Perak yang diterajui DAP termasuk Nizar dan Sivakumar akan melancarkan mogok lapar selama tiga hari mulai Selasa ini.

Kenapa hanya tiga hari...........kenapa tidak tiga bulan .............kenapa tidak tiga tahun atau sehingga PRU 13 nanti.............

Itu lebih baik....lebih hebat.....dan lebih drastik.............jika nak berdrama dan beroperapun biarlah nampak lebih bersungguh-sungguh dan lebih real dan trillnya.

Jika sekadar tiga hari.........budak tadikapun boleh lebih dari tiga hari tu.............. Sebagai protes dan menunjukkan kelantangan penentangan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengesahkan Zaambry sebagai MB Perak..............sewajarnya mogok lapar itu perlu diteruskan sehingga PRU 13.

Nampak sangat Pakatan Rakyat terutama Nizar ni..........sungguh kemaruk kuasa dan begitu teruk gila talaknya.............sehingga apa sahaja keputusan mahkamah tidak lagi bermakna dan tidak lagi mahu dipatuhi serta dihormatinya..................

Yang jelas ...........sebenarnyanya wakil rakyat Pakatan Rakyat terutama Nizar yang menerima elaun buta di DUN dan Kawasan Parlimen...........tidak tahu buat kerja...........tidak ambil tahu hal dan masalah rakyat.............buat-buat buta terhadap tanggungjawab dan amanah untuk berkhidmat kepada rakyat....................sebab tulah buat-buat sibuk dengan protes.........demontrasi.............bantahan.............kes mahkamah.................dan sekarang ni nak mogok lapar pula.

Nak mogok lapar........mogoklah tapi janganlah tiga hari sahaja.............mogoklah lama sikit.........tiga bulanke..........tiga tahun ke atau sehingga jadi MB semulake.............

Terlalu murah dan rendahnya moral dan tindakan mereka ini yang kononnya membela rakyat....................hidup mererka hanya kuasa...........buka mata.............kuasa dan kedudukan sahaja yang difikirkan..........apadah jadi dengan janji dan menefesto untuk membela rakyat dan menegak keadilan tu...............


Itulah jika dah jadi kuda tunggangan orang lain.........jika dah dicucuk hidung..........otak dan fikiran sendiri tak tak digunakan langsung.........apatahlagi iman dan pegangan.........sudah jauh dikesampingkan.

Maka akan mogok laparlahg mereka-mereka ini........sebenarnya semua yang berlaku ini adalah balasan dan pengajaran dari Tuhan.........itupun bagi orang-orang yang mahu berfikir.............tak cukupkah lagi rentetan penderhakaan dan penghinaan terhadap Sultan dan Orang Melayu selama ini. Diberi kuasa sekejab.........tetapi sebenarnya hanya boneka dan patung mainan semata-mata.............lalu berlakulah...episod demi episod sehingga seperti hari ini.

Nampaknya Nizar ini bukan manusia yang tahu insaf dan bersabar..........tidak memahami `Qada dan Qadar Tuhan’ ...........tak pernah belajar sedikitpun dari apa yang berlaku sebelum ini...........sebaliknya lebih mudah membontoti orang lain dengan irama sombong....bongkak dan takburnya.

Pak Pelandok menyokong Nizar dan para gembalanya.......... mogoklah lebih lama..........sepatutnya tiga tahun........lagi baik sehingga PRU 13. Kasihan........Kasihan..........Kasihan Lebai Malang ini............yang telunjuknya semakin menjolok mata.

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails