Tuesday 21 July 2009

NIZAR KEBANGGAAN PAS
















HERO PAS BERDOA DENGAN LILIN

Sidang media Pakatan Rakyat telah menganjurkan Majlis Memperingati Kematian Setiusaha ADUN DAP Selangor yang terbunuh diri di Wisma Masalam..............

Amalan orang Cina yang beragama Buddha........memegang lilin dan colok sambil berdoa dan membaca mentera Buddha kini sudah mula diamalkan dan diikuti oleh orang Melayu beragama Islam.

Tapi bukan semua orang Melayu yang begitu liberal kononnya berbuat begitu.........sebaliknya hanya si Nizar seorang ni sahaja yang begitu taksub dengan Cina..........budaya dan agamanya yang berbuat begitu.

Kusyuk sungguh Nizar berdoa dan bertafakur...............maklumlah ingin menunjukan kesedihan dan simpati yang melimpah ruah...........terutama kepada rakan-rakan DAP yang menjadi idola, mahaguru dan sahabat setianya selama ini.

Maka hukum agama di tolak ketepi...........sentimen dan perasaan orang Islam tidak dipedulikan lagi...........lalu Nizar pun tampil penuh emosi menyertai ritual agama orang lain.

Maka akan ada para pembela yang mengamalkan dotrin baru.........akan mengatakan ianya di bolehkan dan tidak mengapa.........tidak salah dari hukum agama dan berbagai andaian dan alasan yang berlandaskan akal fikiran dan lojik akal akan dikemukakan..............bagi mempertahankan Nizar ini.

Apakah peraturan agama boleh diubah-ubah dan dipinda-pinda mengikut selera dan kehendak masing-masing............jika dibolehkan...........maka huru-haralah agama dan ummah ini. Sedangkan larangan agama begitu jelas...........melarang sama sekali kita menyertai atau meniru amalan agama lain walau apa sekalipun alasannya.

Jika dahulu UMNO dituduh sesat dengan `Islam Hadhari'.........walaupun sebenarnya hanya sebuah tafsiran semula kepada makna `Ketamadunan dan Kecemerlangan'. Namun UMNO di serang bertubi-tubi di segenap peringkat dan arena. Walhal UMNO sebenarnya tidak pernah menjatuhkan agama seburuk dan seteruk seperti yang di lakukan oleh Nizar dan pemimpin PAS yang lain.

UMNO tidak pernah menabur fitnah.........tidak pernah mencerca dan membongkar aib dan rahsia orang lain...........sebaliknya PAS lah yang sering menabur fitnah........memaki hamun.........mencerca.........menganas..........dan meruntuhkan ketamadunan dan kecemerlangan agama........bangsa dan tanah air.

Pak Pelandok sungguh sedih dan berhati walang dengan gelagat dan situasi ini...........apakah demi politik agama boleh dipersendakan..........hukum agama boleh dipermainkan dan diubah-ubah...........insaf dan sedarlah walau apapun alasannya...........agama dan hukumnya tetap kekal dan terpelihara.

Bukalah mata duhai orang-orang Islam terutama juak-juak PAS sekelian.........inikah yang kita mahukan........pemimpin beginikah yang mahu dipertahankan...........orang beginikah yang diharapkan untuk membela agama dan bangsa...........Maka tepatlah ketentuan Tuhan selama ini..........dengan menurunkan dan mengambil kembali kuasa yang diberi kepada si Nizar ini............agar keadaan tidak menjadi lebih keliru dan hancur.

Pak Pelandok turut mengucapkan takziah di atas kejadian sedih yang menimpa mendiang Teoh dan keluarganya.


No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails