Monday 25 May 2009

GELABAHNYA PKR DI PENANTI



PKR SOGOK `KAK MIN' CALON BEBAS

Calon bebas Aminah Abdullah mendakwa mempunyai bukti PKR cuba menyogoknya dengan jawatan penting jika beliau tidak bertanding dalam pilihanraya kecil Penanti, 31 Mei ini.

Dalam sidang medianya pagi ini, bekas ketua Wanita PKR Pulau Pinang mendakwa, dua wakil parti itu menemuinya pada 13 Mei lalu untuk menawarkan jawatan yang dipertua Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Tambahnya, seorang ahli badan perhubungan PKR negeri dan pembantu seorang exco kerajaan negeri, daripada parti itu, menemuinya dengan mendapat restu Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Aminah juga mendakwa, jika berjaya menewaskan calon PKR Mansor Othman dalam pilihanraya DUN itu, beliau akan dibenarkan menyertai parti itu dan diberikan jawatan timbalan satu ketua menteri.

JELASLAH sudah.........PKR sebagai sebuah parti politik.......... tetap penuh dengan muslihat dan tipu dayanya...........tak usahlah lagi menegak benang basah...........sudah terang lagi bersuluh...........

Demi mahukan kuasa.........apa sahaja sanggup dilakukan........biarpun tidak beretika dan bermaruah sama sekali..........inilah yang dikatakan `Perubahan' dan `Keadilan' cara PKR. Sememangnya teori Marchiveli `matlamat menghalalkan cara' begitu sinonim dan sebati dengan PKR dan pemimpin `de facto'nya.

Yang malangnya.........kerana nak pastikan menang di Penanti........PKR sanggup menyogok calon Bebas.........nampak sangat gementar dan gerunnya PKR di Penanti ini. Dengan ketiadaan BN........sebenarnya PKR yang bertanding dengan bayang-bayang sendiri..........tetap gelabah dan hilang punca jadinya........... itu belum dengan BN.

Sebenarnya.......taraf dan kedudukan PKR hanya sebaris dengan Bebas sahaja............walaupun sering melanukan yang mereka pilihan rakyat............kini PKR terperangkap dengan jerat bodoh yang dipasang sendiri di Penanti. Keputusan BN tidak bertanding sebenarnya merupakan tamparan hebat kemuka PKR...........yang begitu juah dan bongkaknya selama ini...........sehingga terlupa `bahawa dimana bumi tempat berpijak selama ini'.

Maka berdengdang dan berseloka sedihlah PKR untuk menghadapi calon-calon Bebas yang turut menyentak salakan PKR selama ini...........lalu dengan calon-calon bebas ini pun PKR begitu gerun dan amat gentar sekali..........kerana peluang untuk mempertahankan Penanti ini begitu tipis ekoran `termakan umpan beracun' yang dicipta PKR sendiri.

Akan malu besarlah PKR sekiranya tersungkur di Penanti..........hanya kepada calon Bebas........lalu beria-ialah PKR berusaha biar secara salah dan tak bermaruah...........demi melestarikan wajah hebat yang palsu selama ini.

Pertemuan Pak Pelandok dengan pengundi dan penyokong PKR di Pekan Penanti.........Kg. Tok Elong...........Kg. Guar Perahu dan Kg. Tun Saadon begitu jelas nada yang diluahkan mereka tentang kekecewaan dan kemarahan pengundi terhadap PKR yang hanya pandai bermain kata-kata dan bersandiwara sedangkan rakyat tidak di hiraukan malah tiada satu apapun yang dilakukan PKR bagi membela rakyat di Penanti dan Permatang Pauh ini.

Pengundi sudak muak dan jelak dengan retorik..........politiking yang berlebihan demi kepentingan peribadi...........politik yang mengutamakan fitnah dan hasutan....tanpa sebarang tindakan atau perubahan demi kepentingan rakyat.

Pak Pelandok nantikan tarikh 31 Mei ini........untuk melihat tindakan bijak pengundi Penanti yang rata-rata mahukan pembelaan bukannya pembohongan semata-mata............mereka berazam untuk kembali kepada kenyataan dengan menolak parti yang membawa kemusnahan kepada bangsa....agama dan negara.

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails