Wednesday 13 May 2009

PENANTI....PERAK....PRU 13





















GAGAHKAH LAGI UMNO.......
CERAHKAH MASA DEPAN UMNO :

Selamat Ulang Tahun ke 63

Kemelut politik tanahair tidak menampakan akan petanda surutnya………. Sebaliknya deru....gelora dan badainya semakin kencang dan ganas.........

Tsunami PRU 12 yang lalu masih meninggalkan kesan dan sampah sarapnya ...........bertaburan menyakitkan mata dan hati...............puing dan debu tinggalannya semakin membukit dan meloyakan tekak dengan bau hanyir dan tengiknya.

Kehilangan lima negeri..........Kelantan.....Kedah.......Pulau Pinang.......Perak dan Selangor..........termasuk Wilayah Persekutuan amat mengujakan sekali tanpa sebarang petanda yang sempat diberi buat menyediakan persiapan.

Kemenangan Pakatan Rakyat di PRK Permatang Pauh........Kuala Terengganu..........Bukit Gantang dan Bukit Selambau bak puting beliung yang ganas badainya tanpa dapat di sekat dan dibendung lagi...........

Ikrar...tekad dan janji untuk berubah dengan memperkasakan UMNO bagi gerakan perjuangan yang lebih relevan.......dekat dan mesra dihati rakyat menjadi mauduk keutamaan terutama pada barisan kepimpinan Baru UMNO dan Negara.

Pakej Ransangan Ekonomi 1 & 11.......dengan sebahagian besar bajet terarah bagi membela dan membantu rakyat terutama yang berpendapatan miskin dan tinggal dipendalaman............Sumbangan.......subsidi........insentif berlipat ganda di fokus kearah meningkatkan tahap kehidupan dan keperluan rakyat............

1 Malaysia : Rakyat di dahului...Pencapaian di utamakan menjadi pegangan dan janji keramat ...menuntut keikhlasan dan kesungguhan tulin tanpa mengira kelas.......darjat atau warna kulit.

NAMUN.........belum nampak cahaya dihujung terowong.............kemelut dan pergeseran politik dalaman masih berlarutan dan berpanjangan..........seperti tiada kesudahan..........derita rakyat masih terselit dicelah azam menggunung Pak-Pak Menteri.

Sengketa politik mengaibkan bangsa dengan seribu penghinaan pada warisan leluhur dan melebur jatidiri bangsa menjadi mainan dan sandiwara popular.

Waat Kesetiaan dalam BN terasa kian longgar dan masih bak `enau dalam belukar’.........masih ada yang dengan berani ` menangguk di air keruh’ serta `gunting dalam lipatan’.

Belum ada gerak aggresif dan konprehensif untuk merealisasi matlamat...hasrat dan ikrar yang dilaung memenuhi ruang.........gerak dan gaya masih kaku dan tetap seperti selalu..........belum nampak gerakan massa yang proaktif dan mengesankan.

Masa yang ada tidaklah panjang.........PRU 13 semakin dekat...........angkatan tersedia belum perkasa........jentera lama masih lena..........cara bertindak tetap lesu dan penuh retorik.
Bagaimana UMNO mahu bersedia.........menanti hingga bila...........bukankan kini masanya untuk buktikan kata dan kerahkan tenaga. Jangan sekadar selesa menabur kata tanpa tindakan. Golongan muda belum didekati.........kemelut mereka belum terungkai........harapan dan keinginan mereka juga belum diselami............Gelegak dan darah muda yang membuak belum di kenali...apa mahunya mereka ini........

UMNO terlalu dewasa.........cukup matang dan berjasa.........tetapi seperti ditidakan jasa dan baktinya selama ini.........kenapa jadi begitu............

Maka peluang terhidang di depan mata.......Penanti.........DUN Perak dan PRU 13.........perlu direalisasikan dengan bukti dan bakti....dengan jentera dan angkatan sakti yang murni........ikhlas dan tidak mungkir janji..............

Memperkasa dan membudayakan jasa dan bakti perlu segera digerakkan...........tidak ada masa untuk dinanti-nanti lagi.........nak tunggu siapa........nak tunggu bila............

Kembalikan UMNO yang hebat dahulunya............kembalikan UMNO yang sentiasa di hati.........biar seluruh rakyat sentiasa mengingati jasa........ pengorbanan dan perjuangan keramat sejak 63 tahun dahulu sentiasa disanubari dan mata hati.

SELAMAT ULANG TAHUN UMNO : PARTI KERAMAT BANGSA.....AGAMA DAN NEGARA.

1 comment:

lagenda said...

Hidup Melayu ,Hidup Umno ,Hidup Barisan Nasional ,Demi Agama Bangsa dan Negara UMNO tetap menjadi pilihan sampai bila-bila .

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails