Sunday, 10 May 2009

PRESIDEN PERAK



KEPUTUSAN MAHKAMAH ESOK : NIZAR PRESIDEN PERTAMA PERAK



Mahkamah akan membuat keputusan penting esok.........samada Zamri Kadir atau Nizar Jamaluddin yang menjadi MB Perak yang sah.

Apa pun keputusanya....terutama sekiranya menyebelahi Zamri Kadir dengan mengesahkan beliau sebagai MB yang sebenar mengikut Perlembagaan dan undang-undang...........maka reaksi dan tindakan Pakatan Rakyat sudah dapat dibaca dan di telah.

Jika sebelum keputusan di buat........mereka akan berkata....kita tunggu keputusan mahkamah dan kita akan menerima serta menghormatinya.

Namun sikap dan tindakan `dua muka' dan lidah bercabang mereka sudah jelas dan nyata.........sekiranya keputusan apa pun jua yang tidak menyebelahi mereka..........maka akan dikatakan tidak adil............dipengaruhi BN dan Sistem Kehakiman yang tidak telus dan sebagainya lagi..........

Maka lakukan apa sahaja atau apapun yang berlaku sekiranya tidak memihak kepada mereka.........maka sudah pasti tindakan susulan yang ganas....biadap dan penentangan akan dilakukankan mereka.........yang pasti sentimen dan gelora dendam penyokong mereka akan dibakar dan dirangsang.

Dahulupun begitu..........samada Kerajaan pimpinan PK boleh bertahan atau tidak....mereka kata kita serahkan kepada keputusan Sultan........apabila keputusan tidak menyebelahi mereka......maka sembah derhaka...........penghinaan dan pemberontakan pun bermula di negeri Gangga Negara ini.

Apabila Speaker nak ditukar.........mereka kata tunggu sidang dewan...kerana itulah medium demokrasi sebenar..........apabila keputusan tidak lagi mengekalkan mereka.......maka huru-hara dan kecoh yang amat sangat pun berlaku dalam Dewan.........tiada lagi batas-susila.......tiada lagi peraturan dan etika........tiada lagi rasa hormat pada Sultan dan Pembesar negeri yang berada dalam Dewan.........malah mereka sebenarnya telah menjadi tidak siuman seperti anak-anak kecil sehingga lupa mereka adalah ahli-ahli Yang Berhormat...........tetapi sebenarnya seluruh dunia melihat mereka seperti golongan samseng.........bebal.......dunggu dan bodoh-sombong.

Maka tunggulah keputusan mahkamah esok...........tindakan ganas dan liar mereka boleh kita lihat dan bincangkan esok..........dengan tindak tanduk yang tak bertamadun.......maka seperti biasa seribu satu alasan akan dimomokan kepada rakyat bahawa mereka teraniaya.........dizalimi dan dirampas segala kuasa dan hak mereka kononnya.

Pak Pelandok mencadangkan Pakatan Rakyat Perak ini lantik sahaja Nizar ni sebagai Presiden..........Sivakumar sebagai Timbalan Presiden.........Nge Ngoh sebagai Kepala Presiden...........kerana sememangnya mereka tidak menghormati Perlembagaan....mereka tidak menghormati Sultan dan amalan demokrasi hanya sandiwara dan dibibir semata-mata....... kerana itulah sahaja caranya untuk memuaskan hati dan nafsu mereka ini.

Jika sebelum ini sudah banyak kali sejarah hitam dan trajis telah mereka cipta di Perak..........maka ciptalah satu lagi sejarah hebat.........dengan melantik Nizar sebagai Presiden Perak yang `Pertama di Malaysia"..........maka akan pecahlah rekod politik negara ini...........dimana hebatnya Pakatan Rakyat mengulingkan Kerajaan Demokrasi dan Mengenepikan Sultan..........maka esok rakyat Perak akan mempunyai seorang Presiden yang pertama di negara ini.

Pak Pelandok sungguh malu untuk terus mengesahkan sejarah negara ini kepada anak cucu........kerana sejarah muktahir ini begitu lucu..........malang dan menyedihkan........

6 comments:

SokongISA said...

Keputusan Mahkamah memang dijangka memihak kepada kita! Beranikah hakim yang kita bagi makan menyebelahi Nizar dan NnN? Jika menyebelahi Nizar ertinya Hakim itu diberi makan oleh Nizar dan PR. Perkara ini perlu 'didahulukan' sebagai peringatan kepada PDRM, SPRM, SPR, mahkamah,blogers dan semua rakyat agar jangan cuba-cuba menentang orang yang memberi mereka makan.
Memang kita sentiasa difitnah PR namun kita tetap bertahan. Mereka tu bila dah dapat jawatan akan berhentilah sendiri. PAstikan mereka tidak dapat apa2 agar kita ada peluang membuktikan kepada rakyat mereka itu tidak berguna.
Terima kasih dengan bantuan semua yang kita anugerahkan rezeki kepada mereka. Selepas Allah taala hanya kita BN/UMNO yang berkuasa! Tak percaya cabar dan tunggulah marah kita!

ikan emas said...

Kita tengok Senin nanti..apa reaksi deme-deme kat sana..

warongkopi56 said...

Pak Pelanduk,

Macamtulah adanya,dulu saya ingat "flip flop" jadi PM elok lebih elok dari Tun Dr.M,sebab ada latar belakang dan kelulusan agama,tapi nampak lagi teruk.

Nizar ni pun macam tulah.Agak agaknya semua jenis hafal macam Nga DAP tu kut.Nak kelabu mata/akal pengundi.

BN jangan jadi pelanduk lupakan jerak sudahlah!

warongkopi56
www.warongkopi56.blogspot.com

suka benar said...

Pak Pelanduk....kalau undang2pun boleh diinjak2 sesukahati ...tiada gunanya...Undang2 Allah yang sempurna...janganlah nak memperbodohkan rakyat...ada otak fikir jangan guna kepala lutut...tunggulah PRU13 Kuasa Rakyat Kuasa Keramat..buat2 apa yang kamu fikir betul walaupun melanggar undang2 yang dicipta sendiri...

wariq said...

Apa yang berlaku adalah ketentuan Allah Taala.Manusia hanya merancang....Jangan salahkan hakim.. Salahkan diri sendiri yang terlalu mengikut hawa nafsu dan bertindak tanpa fakta yang kukuh.Rakyat sekarang mimda kelas pertama bukan kelas ketiga.

lagenda said...

Lawa muka President Perak Pertama dan Terakhir tu dapat mana tu

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails