Tuesday 16 June 2009

PAS-PKR-DAP-KOMUNISME


NIZAR YANG SOMBONG DAN BONGKAK

Nizar masih terus-terusan dengan sikap bongkak....sombong......biadap dan juahnya...............dengan wajah penuh kesombongan dan tak sedar diri malah begitu menjadi-jadi manusia ini menunjukan berkelakuan hina dan jeliknya........... Selepas selesai mengangkat sumpah sebagai ahli Dewan Rakyat..........manusia lupa diri ini terus memekik dan memakai lilit kepala tanpa menunjukan sifat hormat di dalam dewan tertinggi negara itu...............

Sebagai ahli berhormat..........bukan begitu sikap dan tingkah laku yang sewajarnya di tunjukan atau menjadi pegangan peribadi........... tidak ubah seperti budak nakal yang amat jahat atau seperti seorang samseng jalanan yang tak berpendidikan langsung.

Berbangga atau hebatkah sikap manusia seperti ini...........

Amatlah malang sekali rakyat yang memilih manusia ini menjadi wakil mereka...............dan lebih malang lagi kerana manusia seperti ini tidak langsung mempunyai nilai budi pekerti dan adap sopan yang boleh di teladani. Apakah kerana sudah bergelar wakil rakyat............maka apa sahaja perbuatan dan tindakan boleh dilakukan.........tanpa mengambiol kira langsung soal sopan dan susila..........malah tindakan itu di lihat umum sebagai orang yang tak punya langsung keperibadian yang elok dan baik.

Sungguh jelik sekali............sungguh hudoh.....keji dan memualkan melihat seorang pemimpin Melayu (PAS) bersikap seperti itu..........seperti orang yang tak berpelajaran...........tak beragama...........tak beradap..........tak tak punya langsung perasaan segan......malu dan hormat kepada orang lain.........malah kepada diri sendiri sekalipun.

Apakah kerana tamakkan kuasa.............gila talak............tidak menerima Qada & Qadar Tuhan...........maka begitu sekali perilaku manusia ini...........sekurang-kurangnya jagalah maruah...........integriti dan harga diri sendiri...........janganlah asyik melatah.........tersasul..........sasau dan gila babi keterlaluan.............dimanakah letaknya segala didikan emak ayahnya selama ini............di manakah perginya nilai pendidikan..............kemanakah dibuangnya budaya murni bangsa serta ajaran agama yang di anuti selama ini...............

Begitulah jika jiwa dan perasaan telah rosak teruk oleh hasutan iblis dan syaitan...........mata dan hati yang telah diliputi nasfu serakah...........hidup yang mendambakan dunia dan sandiwaranya semata-mata.............begitulah manusia yang telah rosak dan hanyut dengan hasutan dan bisikan durjana.

Maka Pak Pelandok berastafar panjang............bukan begitu pemimpin yang kita mahukan.............bukan manusia seperti itu yang kita mahu meletakan amanah dan tanggungjawab..........kerana perilaku manusia seperti itu hanya layak di kaki lima dan dilorong hitam yang penuh noda dan kebathilan.

Maka sayugialah apa yang berlaku hari ini...............tindakan rakus...........ganas..........liar dan biadap semakin mendapat tempat dan berleluasa...........menghancur dan menjahanamkan agama........bangsa dan negara tercinta ini.

Janganlah diajari dan di jadikan teladan kepada anak-anak dan generasi rebung kita.............janganlah kita bersekongkol dengan manusia biadap......sombong dan bongkak sehingga kesejahteraan dan keamanan rakyat dan negara tergugat dan musnah.

Kedudukan.........kuasa..........pengaruh dan jawatan serta ramainya kawan-kawan yang sebenarnya musuh disekeliling...........bukan segala-galanya..............bukan tiket untuk berlaku sombong dan biadap bukan juga tiket untuk membakar api kemusnahan dan kehancuran.

Inikah wajah sebenar PAS dan PKR...........maka samalah seperti DAP...........HINDRAF dan KOMUNIS.........Manusia mati meninggalkan nama................budi yang baik menjadi doa dan sebutan..........Kasihan Nizar............Kasihan...........




1 comment:

lagenda said...

Salam Ziarah......

Memang jenis tak tau malu Nizar ni suka menimbulkan kekecohan.Dok gila meroyan tak habis-habis lagi hilang jawatan MB .Tak boleh terima kenyataan yang dia dah hilang kuasa tu yang dok jadi kat Parlimen pula tu......Apa pun kepada Pak Pelandok terima kasih kerana memberi serba sedikit ilmu kepada saya bagaimana untuk membuat catatan yang baik di blog.Terima kasih atas komen yang diberikan.......Betoi cakap Pak Pelanduk bila mula menulis tak buka satu hari blog rasa ketagih....

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails