Thursday 30 December 2010

GARUDA KALAH KERANA PROVOKASI MELAMPAU

TAHNIAH HARIMAU MALAYA........MALAYSIA JUARA PIALA SUZUKI




Bahang provokasi yang sungguh menjengkelkan.....mencemaskan dan begitu sadis malah menakutkan
di jelmakan penyokong Sang Garuda........sehinggakan pemain Malaysia terpaksa di bawa masuk kestadium Bung Karno dengan kereta kebal tentera.

Kefanatikan dan kelampauan semangat dan emosi para penyokong ini tidak lagi menampakan semangat kesukanan malah di lihat boleh mencetuskan ketegangan dan situasi tidak selesa dalam hubungan dua hala.

Namun sikap tenang dan propesional penyokong....rakyat.....pemain dan jurulatih Malaysia telah menampilkan nilai dan ciri terpuji yang amat di banggakan yang sudah sewajarnya di teladani dan di amalkan sentiasa oleh semua pihak di masa akan datang. Sokongan dan semangat yang meluap-luap perlulah dibendung dan di kawal agar tidak mendatangkan mudarat......kerugian dan masalah kepada sebarang hubungan di masa hadapan.

Jangan di ketepikan tata susila........budi bahasa dan peraturan hanya kerana inginkan kemahuan sendiri di penuhi.......belajarlah untuk menghormati perasaan dan kewujudan orang lain sama........sikap esktrim seumpama itu........samada kepada penyokong sukan atau politik tidak akan membawa hasil.......malah dalam jangka panjang akan membenihkan kebencian dan permusuhan. Inilah yang sedang berlaku kepada DSAI dan PKR berserta PR yang begitu ghairah berefomasi sehingga mencetuskan suasana tegang dan keliru rakyat dengan menyemai benih perkauman......perpecahan dan kebencian. Maka hari ini benih itu mulai bercambah dan kini sedang memakan diri sendiri.

Maka samalah PKR dengan penyokong ekstrim Sang Garuda itu.............Tahniah Harimau Malaya.  
SALAM DAN SELAMAT TAHUN BARU 2011

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails