Tuesday 31 March 2009

PESTA LELONG DI BUKIT SELAMBAU







LELONG...LELONG.......PILIH SATU MANA YANG BERKENAN


15 PENJURU DI BUKIT SELAMBAU



Deretan 15 calon membarisi pilihanraya kecil Bukit Selambau...jika tidak ada yang menarik diri maka para pengundi akan menjadi berserabut...........keliru dan cempera untuk memilih parti dan calon-calon.


13 calon Bebas......... 6 Melayu...6 India dan 1 Cina begitu beria-ia dan bersemangat untuk bertanding dengan mimpi memenangi kawasan ini seperti bekas ADUN yang meletak jawatan sebelum menyertai PKR. Calon-calon Bebas ini juga merasakan mereka berpeluang untuk di pilih pengundi dan turut boleh merasai kerusi empuk di Dewan Undangan Negeri serta bergaya sebagai EXCO negeri.


Kesian Pak Pelandok kepada calon-calon Bebas ini.............kondisi dan situasi telah berubah..........keadaan kini bukan seperti semasa pilihanraya umum 8 Mac dahulu...........tsunami yang melanda ketika itu tak akan berulang semula.............pengundi telah berpengalaman dan tidak akan mengulangi lagi tindakan emosi dan membuta tuli mengiakan kempen dan hujah pembangkang apatah lagi calon Bebas yang bergerak sendirian serta tak perpijak di alam nyata serta tidak jelas hala tuju dan haluan mereka.




Majoriti pengundi yang Pak Pelandok temui sepanjang pemantauan dan analisis yang di buat.............tidak sabar-sabar lagi menanti tarikh 7 April ini..........untuk membetulkan keadaan dan untuk memilih semula parti yang benar-benar bertanggungjawab untuk membela nasih...kehidupan dan masa depan rakyat. Bukannya parti yang pandai menabur janji palsu semata-mata dengan hujah retorik dan mempesonakan....apatah lagi dengan segala firnah.........makia hamun dan kata nista yang tak sewajarnya di lontarkan kepada pengundi..........walaupun atas nama demokrasi.




Rata-rata pengundi yang di temui di Kg. Sungkap Para............Kg. Pantai Cicar..........Kg. Jerung.............Kg. Tengkorak Batu............ Bukit Lembu dan Batu Belacan mengakui jasa dan bakti BN yang mengangkat darjat dan taraf hidup rakyat ..........walaupun ibu bapa masih di kampong........tetapi anak-anak mereka kini menjadi insan berjaya di ibu kota....luar negara dan sebagai pelajar.........profesional dan individu berjaya.




Malah semua calon-calon ini termasuk PKR dan Bebas......adalah individu berjaya.......juga adalah hasil jasa dan bakti Kerajaan BN yang prihatin dan telah menunaikan tanggunjawabnya selama ini sehingga mereka menjadi manusia berjaya........bijak dan hebat. Apa kah semua ini mahu dinafikan atau di tolak begitu sahaja. Renungilah nasib ibu-ayah kita dahulu dengan kehidupan yang amat sederhana dan serba kekurangan...........apakah hari ini kita dan anak-anak generasi kini..........berada dalam situasi berkenaan lagi........ Jangan lah membuat keputusan secara emosional...........bertindaklah dengan kewarasan dan kebenaran serta hakikat sebenar.

1 comment:

Pok Li said...

Berapa harga mulanya bang

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails