Sunday 14 June 2009

WAJAH SEBENAR ANWAR IBRAHIM




ANWAR MAHU BAWA PULANG KOMUNIS

DSAI mendesak Kerajaan membenarkan Komunis no 1 Malaya Chin Peng pulang ke Malaysia..............katanya bekas Pengerusi PKM itu sudah tidak merbahaya lagi........dan sudah menjadi sejarah...........malah bekas ahli PKM yang lain seperti Samsiah Fakih dan Rashid Maidin pun telah dibenarkan kembali sebelum ini...........malah hubungan Malaysia dengan China, negara pengasas parti komunis pun sudah terjalin.

Begitulahlah dangkal dan bodohnya kenyataan seorang pemimpin PKR yang kononnya berjuang untuk `KEADILAN'..............sungguh tidak bermoral sekali kenyataan itu...............tanpa sedikitpun mahu mengambil kira perasaan dan sensitiviti majoriti rakyat terutama yang pernah menderita akibat kekejaman Komunis dahulu.

Apakah kerana kepentingan politik..........untuk mengambil hati dan meraih sokongan kaum tertentu..........maka kenyataan yang tidak berpijak di alam nyata itu boleh sewenang-wenangnya dikeluarkan............apakah sokongan segelintir masyarakat tertentu itu begitu penting dan utama.............sehingga segala fakta sejarah boleh dipadamkan semudah itu dengan hanya sebaris kenyataan sahaja.

Itulah Anwar Ibrahim............manusia yang rakus dalam lajaknya untuk menerajui negara ini.............manusia yang sanggup menjual harga diri dan maruah serta airmata dan darah bangsanya sendiri demi mencapai cita-cita dan keinginannya yang tak bertepi itu.

Jika sebelum ini..........Anwar berjanji dalam kempen pilihanraya untuk menghapuskan DEB............memberi hak dan peluang sama rata kepada bukan Bumiputra di dalam sektor awam dan ekonomi negara...............menjadi dalang disebalik keganasan HINDRAF.............meniupkan bara dalam kemelut di negeri Perak.............menjadi pak turut kepada DAP menghalang usaha murni Kerajaan mengatasi kemelut ekonomi dan menggagalkan usaha `Kerajaan Perpaduan'...............maka hari ini topeng durjananya telah terpapar..............wajah celoreng bertanduknya yang sebenar telah tersingkap.............

Anwar peduli apa kepada emosi.....sensitiviti dan perasaan bekas perajurit yang cedera............balu-balu dan anak-anak pejuang yang kehilangan insan tersayang...............insan-insan yang tersiksa jiwa dan pancaindera hingga kini akibat angkara durjana Komunis...............padanya yang penting ialah menangguk diair keruh.............menjerat di tepian genting lebih penting dan menguntungkan demi memuaskan nafsu dan matlamat peribadinya.

Seluruh warga Malaysia yang cintakan kedamaian dan keamanan..............pasti menolak hasrat itu.............sejarah tak boleh dipadam...........biarpun seribu tahun.........apatah lagi baru lebih 50 tahun.........sakit........pedih.........luka dan sengsara masih terasa...........parut masih membengkak.............pedih masih menyucuk...................

Apalah makna dan faedahnya membawa balik seorang manusia yang zalim dan ganas kenegara ini.............sekiranya tindakan itu akan mencetuskan masalah yang lebih besar...............melukakan hati lebih 200,000 keluarga dan mangsa Komunis serta akan menyemarakan semula ideologi dan perjuangan komunis di negara ini.

Mungkin Anwar merasakan Chin Peng boleh membantunya mencapai cita-cita besar yang begitu didambakanya selama ini..............ataupun mungkin kerana pegangan dan idoelogi Chin Peng selari dan sesuai dengan perjuangan Anwar dan PKR.

Pak Pelandok berharap sangat pemimpin PAS merenung pekara ini.............sesuaikah golongan dan orang seperti ini berkasih sayang dan berjalan seiring dengan pemimpin dan parti yang menperjuangkan Islam selama ini............. bolehkan PAS bersekongkol dengan golongan seperti ini yang jelas sekali terlalu mungkar dan jauh menyimpang dari tuntutan dan ajaran Islam.

Apakah memperjuangkan sesuatu secara kekerasan..........keganasan............dan sentimen melulu yang keterlaluan itu lebih baik dari mengusahakan gagasan `Kerajaan Perpaduan'.................itulah yang lebih mulia dan terpuji sesuai dengan tuntutan Islam sekiranya benar-benar mahu memperjuangkan agama..........bangsa dan tanahair.

Penyokong PKR dan PAS sekelian..........bukalah pintu hati...........istiqarahlah..............bermunajatlah...............pohonlah restu dan petunjuk.................semoga perjuangan selama ini tidak terbabas dan membawa bencana kepada bangsa dan negara.


5 comments:

Anonymous said...

soalan: siapa yg berkuasa membuat keputusan untuk membawa/membenarkan chin peng balik ke negara ini? adakah anwar ibrahim mempunyai kuasa itu? sudahlah.. jangan merapu! berpijaklah di bumi nyata...

ikan emas said...

Bahasa yg cukup murni dari ikan emas,

kalau sesape nak kenai komunis ,p la kawan dgn DSAI tu..
laa ni depa tak sembelih pakai pedang bermata ,depa dah dok pakai lidah yg tak bertulang..

ikan emas said...

Bahasa yg cukup murni dari ikan emas,

kalau sesape nak kenai komunis ,p la kawan dgn DSAI tu..
laa ni depa tak sembelih pakai pedang bermata ,depa dah dok pakai lidah yg tak bertulang..

lagenda said...

Salam Ziarah......

Tak tahulah manusia jenis apakah Anwar ni .Dia cuba untuk menjadi hero tetapi pada masa yang sama menghiris hati anggota-anggota keselamatan yang berjuang untuk menghapuskan komunis.Memang Anwar bijak segala-galanya dalam usaha beliau untuk mempengaruhi rakyat menyokong beliau.Kepada PAS dan PKR anda semua telah ditipu hidup-hidup oleh permainan politik Anwar.Sebelum terlambat buat lah sesuatu...

Pak Pelandok said...

Terima kasih Ikan emas dan lagenda baling

Komunis adalah musuh agama dan bangsa....... tak boleh dibuat kawan sampai bila-bila......

Siapa yang simpati atau berkawan dengan puak komunis ni......kita depa pun macam tu juga la......

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails