Wednesday 15 July 2009

NIK AZIZ TETAP KALAH DI MANIK URAI



















PAS MENANG TAPI NIK AZIZ KALAH


Keputusan PRK Manik Urai telah diketahui.........PAS menang dengan hanya majoriti 65 undi........jauh merudum dari majoriti 2008 iaitu 1352 undi.

Jelas sekali pengaruh dan kewibawaan Nik Aziz telah tercalar teruk dan menampakan petanda semakin merosot dan mula di tolak pengundi...........

Biarpun PAS akan berkata.........walaupun majoriti hanya satu undi...........mereka tetap menang...........namun hakikatnya PAS bukan lagi sehebat dan segagah dahulu..............walaupun dilubuk dan medan sendiri yang begitu kebal sebelum ini.

Ternyata rakyat dan pengundi terutama di Kelantan.............sudah berani membuat pilihan...........berani mempuat keputusan............berani untuk bersuara demi kepentingan masa depan............kampung halaman dan generasi mereka sendiri.

Walaupun PAS dan Nik Aziz selepas ini akan terus berlagak sombong dan bermegah...........namun hakikatnya Kepimpinan mereka sudah tergugat dan keyakinan rakyat khususnya di Kelantan mulai cair dan berubah.

Eloklah Nik Aziz bermunajat dan bermuhasabah.............buanglah sifat buruk............bongkak..........sombong..........dan tinggi diri. Belajarlah menghormati pandangan dan pendapat orang lain.........janganlah suka membebel............memfitnah dan mentohmah orang lain secara melulu.

Fikirkanlah erti perjuangan sebenar..........untuk agama........bangsa dan tanahair. Janganlah menjadi pak turut dan dicucuk hidung oleh orang lain........... janganlah riak dan bersekongkol dengan puak yang secara halus mahu melemah dan memecahkan perpaduan dan kekuatan bangsa dan agama.

Kesihan pada pengundi Manik Urai..........walaupun hampir 50% menyokong BN..........namun ada pengundi hantu PAS yang menyebabkan BN kalah 65 undi. Maka kempunanlah untuk merasa dan menikmati pembangunan kemudahan, ekonomi dan sosial seperti yang dijanjikan BN. Meloponglah pengundi Manik Urai untuk melihat Pusat Agro terbesar di Manik Urai........kerana jika BN menang projek ini sudah pasti menjanjikan peluang pekerjaan..........perniagaan dan meningkatkan ekonomi rakyat di Manik Urai dan Kelantan amnya.

Maka akan berlarutanlah tahap kehidupan mereka...........kais pagi makan pagi......kais petang makan petang...........rumah tetap usang dan atap berlubang...........kemudahan air dan letrik akan seperti dahulu...........jalan akan tetap berlopak...pecah dan rosak seperti sediakala.

Maka pergilah meminta kepada Nik Aziz segala keperluan dan kekurangan itu.............kehidupan perlu berterusan............jangan mereka sahaja yang kaya.........senang dan selesa. Rakyat di biarkan sengsara dan menderita...........cukupkah sekadar momokan agama sahaja...........walhal agama sendiri menuntut kemajuan dan kejayaan ummahnya.

Maka biarkah..........si Luncai terjun dengan labunya...........biarkan...........biarkan
Tapi ingatlah kita adalah seagama dan sebangsa..................

1 comment:

Bicara Luncai said...

Nak buat macam mana Pak Pelandok....pengundi-pengundi Manek Urai mau macam tu...nak hidup susah tak mau pembangunan sebab tu depa pilih PAS.Depa ingat Tok Guru Nik Aziz boleh tolong depa kut.depa tak tau yang Tok Guru dah nyanyok.

Bagaimanapun BN(UMNO)telah menang dari segi moral kerana PAS hanya menang majoriti 65 undi sahaja. itupun PAS bawa masuk pengundi hantu.TOYOL kot...........

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails