Thursday 21 October 2010

Pengerusi Negeri Hanya Bantu

SUARA DARI LUAR PWTC


UMNO sedang mengadakan Persidangan Agungnya sekarang ini di PWTC, Kuala Lumpur.........pagi ini Presiden UMNO sedang menyampaikan ucapan dasarnya.........begitu juga semalam sayap Wanita, Pemuda dan Puteri telah bersidang dengan ucapan ketua masing-masing.....ucapan perwakilan mengusul mengulas ucapan Timbalan Presiden dan Ketua sayap masing-masing.

Antara yg menarik semalam ialah ucapan wakil Pemuda Kedah iaitu Ketua Pemuda Jerai yang mengusulkan Pengerusi Perhubungan Kedah di kembalikan kepada pemimpin Kedah. Beliau juga menegur kepimpinan tinggi Pemuda yg amat jarang turun ke Kedah.

Ironinya...hari ini kedua-dua pemimpin berkenaan telah menjawab melalui akhbar bahawa tugas sebagai Pengerusi Negeri hanyalah membantu...........maka hairanlah Pak Pelandok mengenai jawapan seperti ini......adakah tugas sebagai Pengerusi Negeri hanya membantu....bukanya mengepalai atau menerajui perjalanan dan gerakan sebuah perjuangan itu. Jika itu jawapanya maka amatlah mudah menjadi Pengrusi Negeri rupanya......siapa-siapa pun boleh jika begitu.......maka patutlah UMNO Kedah selama ini begitu lesu dan lembab sekali.

Maka tidak hairanlah jika begitu......kenapa aktiviti di Kedah begitu lesu dan terkebelakang.......dan patutlah untuk menangkis isu atau sesekali menyerang pembangkang pun mereka tidak berupaya dan tak bersemangat langsung. Walhal telah banyak kali pembangkang terbabas dan tersasul dan mendedahkan diri kepada peluang terbaik untuk ditembak UMNO.......namun peluang dan kesempatan itu berlalu dan menjadi sejuk begitu sahaja.

Maka dengan semangat berkobar dan lantangnya suara di persidangan kali ini.........sudah sewajarnya tidak hanya menggegarkan PWTC atau untuk meraih perhatian pimpinan tertinggi........tetapi perlulah benar-benar di realisasikan kata dan tindakan untuk menghadapi pembangkang di Kedah sekaligus mengembalikan tampuk kuasa yang terlepas itu.

Maka pimpinan tertinggi UMNO perlulah mengambil penting saranan ini......tukarkan segera Pengerusi Negeri.....kembalikan kepada pimpinan Kedah yang sememangnya punya semangat dan harga diri yg tinggi untuk menebus kegagalan lalu........lalu ada saranan kedudukan itu di serahkan kepada Ahli Parlimen Jerlun (Datuk Mukris Mahatir)...dan ada juga yg mahukan pemimpin yang lebih fress dan belum teruji dan terpalit dengan daki dan lemak politik.......pemimpin yg di maksudkan ialah seperti Ketua Bahagian Kuala Kedah (Datuk Lat Shariman).

Siapapun jua......yang penting adalah matlamat yg jelas..jitu dan penuh komitmen serta dapat diterima rakyat. Visi dan Misi yg jelas perlu diterjemahkan dengan penuh kesungguhan dan tanggungjawab kerana perjuangan ini begitu besar matlamatnya.

Rakyat terutama di Kedah termasuklah di Pulau Pinang......Selangor dan Kelantan sedang mengikuti perjalanan Persidangan ini dengan penuh minat dan harapan.....jangan sekadar semangat dan ucapan berapi hanya di PWTC sahaja.......dan apabila kembali ianya mulai luntur dan kembali ke asal. Terjemahkan hasrat hebat itu dalan tindakan berani yang benar-benar akan membuahkan hasil. Jangan jadi `walhasil balik asal'......cakap tak serupa bikin..........kembalikan dan pertahankan kepercayaan dan harapan rakyat yang mulai merapati UMNO dan tautkan lagi keyakinan rakyat bahawa UMNO sahajalah yg berupaya membela Agama...Bangsa dan Tanahair. 
  

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails