Tuesday 9 November 2010

PAS TAK TERIMA KADAQ TUHAN

KALAH DI GALAS & BANJIR DI KEDAH DI SALAHKAN ORANG LAIN



Sebut sahaja nama Nik Ajis dan Ust Azizan semua org tahu......lebih-lebih lagi para fanatik PAS yang terlalu mendewakan kedua-dua orang Menteri Besar ini. Seolah-olah kedua-duanya adalah maha ulama terbesar dan tinggi martabatnya. Kata-katanya adalah bagai fatwa wajib dan benar-benar Islamik.......tak boleh di ragu apatah lagi untuk tidak mematuhinya.

Sedangkan kedua-dua insan ini adalah `manusia politk' dan ulama politik yang menjual propaganda, strategi dan sandiwara untuk hayat dan kedudukan politik yang begitu nyaman dan selesa di duduki hingga kini. Mereka selalu mengeluarkan kenyataan kontrovesi dengan bersandarkan agama seolah-olah orang lain tak tahu apa-apa dan tidak Islam sama sekali.

Fatwa mereka termasuk ulama celup bawahan di jadikan pegangan dan di pasak kemas dalam pemikiran seolah-olah segala hal di dunia ini termasuklah soal politik perlulah di pegang dengan apa sahaja kata-kata para ulama mereka ini. Sehinggakan ulama sebenar seperti para Mufti....Khadi......Majlis Fatwa dan ilmuan Islam tidak lagi menjadi rujukan dan sandaran......kerana di anggap ulama `Kerajaan' dan tidak tulin.

Dalam alpa dan ghairah itu.....Allah Yang Maha Agung........ menurunkan ujian sebagai dugaan dan teladan untuk di renung dan di insafi..........Kekalahan PAS di PRK Galas dan Banjir di kawasan utara terutama di Kedah sebenarnya adalah dugaan dan ujian Allah untuk melihat keimanan dan ketakwaan manusia.

Namun malang sekali........peringatan dan ujian Allah ini tidak memberi kesan dan tidak pernah di ambil iktibar............malah dek kerana telah kecanduan politik.......langsung buta mata dan hati mereka untuk menerima segala yang berlaku ini sebagai peringatan dan ujian. Lalu atas nama politik semua kejadian dan hal dikaitkan dengan politik......lalu keluarlah fatwa sakti dari mulut kedua-dua dewa PAS ini yang terus menuding jari dan menyalahkan orang lain di atas kedua-dua pekara ini.

Nik Ajis dengan bangganya menyatakan kekalahan PAS di Galas adalah kerana BN bermain kotor......rasuah...mengugut dan macam-macam lagi cara tidak baik...........dan sedikitpun tidak terfikir langsung bahawa kekalahan itu adalah kehendak dan ketentuan Allah jua.........adakah demi nak menutup malu dan pekung sendiri.....yang jelas tak pernah menunaikan janji......menganiaya rakyat terutama Orang Asli......menghulur rasuah dengan jelas..............boleh ditutup begitu sahaja tanpa memikirkan bahawa Allah Maha Melihat dan Maha Tahu.

Ulama yang juga MB Kedah pula.........dengan sentiasa kuyu dan ngantuknya......menyalahkan projek Kerajaan Persekutuan iaitu projek landasan berkembar sebagai sebab banjir besar berlaku...............sepatutnya sebagai ulama kononya apatah lagi MB.......Ust Azizan sewajarnya berbalik kepada hukum dan ketentuan Allah.........bahawa itulah kada dan kadaq yang perlu di terima dan di imani manusia bukannya dengan sombong masih mahu bertelagah dan asyik menyalahkan orang lain......padahal PAS dan Ust. Azizan sendiri tak pernah berusaha untuk membantu mangsa banjir ini........dengan buat do no dan tak kisahnya........rakyat di biarkan terkapai-kapai sendirian..........sungguh memalukan rakyat di negeri sendiri di biarkan dan hanya mengharapkan orang lain untuk membantu.........sebaliknya dengan selamba mengeluarkan kenyataan yang menyalahkan orang lain......tanpa sedikitpun mahu kembali kepada hukum Allah bahawa itu semua adalah kadaq yang perlu di terima dan di insafi.


Inilah bahananya....jika seluruh hidup.........setiap detik.......semua aspek di politikkan.......sehingga hukum dan kadaq Allah pun tidak diterima lagi.........maka tidak hairanlah sehingga ke dalam rumah tangga.....masjid......kubur malah sehingga hal syurga dan neraka pun telah di politikkan oleh ulama PAS seperti ini. Maka kekalahan di Galas dan banjir di Kedah adalah bala Allah keatas dosa dan musibah buatan PAS yang perlu di insafi dan dihisab kembali.

Kasihan dua `ulama' ini......... 

2 comments:

Orang Kampung said...

Bahananya apabila berjanji tidak ditunaikan. Apatah lagi jika berjanji dengan Allah. Janji pula "kalau kita menang kita jalan hukum Allah".Apabila dah menang kenalah buat..tapi....itulah yang dikatakan politik.

Pak Pelandok said...

SETUJU TU TOK AYAH......lembu dipegang tali...manusia di pegang pada janji.....apatah lagi kita yang beriman ini. t/kasih t.ayah

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails