Thursday 25 November 2010

MENCAPAI SASARAN



MALAYSIA 9 EMAS 

TAHNIAH kepada para atlet Malaysia yang telah mencapai sasaran 9 emas di Sukan Asia 2010......... kejayaan ini akan bertambah kerana harapan masih ada pada final hoki petang nanti........walaupun harapan pada squash berpasukan lelaki tidak kesampaian.

Sekurang-kurangnya semangat dan kilauan pingat di China itu dapat meredakan sentimen politik yang membara dan sentiasa tegang di tanah air........setelah sebelum ini telah dinyamankan dengan banjir di beberapa buah negeri.

Sasaran pingat emas di sukan Asia telah tercapai..........bagaimana pula sasaran cita-cita besar geng DSAI dalam PKR untuk mengapai mimpi ke Putrajaya.......adakah sasaran itu terus membara dengan seribu macam strategi dan tipu muslihat atau semakin runtuh dan lenyap segala impian yang sememangnya tak berpijak di bumi nyata itu.

Sasaran UMNO untuk melantik Pengerusi Perhubungan Negeri yang baru di beberapa negeri yang di kuasai PR kian hampir dan semakin hangat di bisikkan.......terbaru di katakan bahawa YB Datuk Noh Omar akan menerajui Selangor...........dan siapa pula di Terengganu.......sudah jelas bahawa Dato Ahmad Said adalah pilihan terbaik.......... bagaimana pula di Kelantan......Pulau Pinang dan Kedah.

Maka cakap-cakap dan ramal meramal selain tonjol menonjol kian hebat.......masing-masing merasakan mereka layak dan sesuai untuk mengisi kedudukan itu.............maka kita lihatlah nanti apa keputusan Dato Najib selaku Presiden untuk meletakan calon yang paling sesuai.

Minggu lepas Pak Pelandok balik ke Kedah sempena Aidil Adha dan menemui ramai sahabat dan ahli politik..........mereka meramalkan situasi di Kedah perlu ada perubahan drastik bagi mengukuhkan semangat dan perjuangan ahli dan UMNO.......Pengerusi baru perlulah benar-benar baru dan bersih trek rekodnya.......tidak boleh lagi yang sedia ada dengan pelbagai kemelut dan kerenah yang terbukti tidak menguntungkan UMNO selama ini. 

Biar pun akhir-akhir ini semasa bencana banjir muka-muka lama dan yang sedia ada mula menonjolkan diri dengan begitu ketara......walaupun sebelum ini begitu lesu dan lembab.........tetapi demi masa depan UMNO.........mereka ini semua tidak lagi sesuai dan tidak wajar lagi di beri peluang untuk menerajui UMNO negeri.

Untuk menghadapi PRU 13......UMNO Kedah perlu tampil dengan pemimpin baru.....muda yang dinamik.....bersih........dan punya wawasan seiring dengan inpirasi Presiden. Walaupun pemimpin ini bukan seorang menteri dan bukan juga seorang wakil rakyat...........demi menghadapi gelora besar PRU 13 semua pihak perlu realistik dan berlapang dada untuk menerima siapa sahaja yang di tunjuk Presiden parti.

Kejayaan Gelombang Biru di Terengganu pada PRU 11 dahulu perlu di teladani.........Presiden membawa balik tokoh muda yang frest dan berani serta berwawasan.......walhah tokoh ini bukan wakil rakyat dan bukan juga Ketua Bahagian.....sedangkan ada calon lain yang awal-awal lagi telah balik ke Terengganu dan begitu bersedia untuk memimpin negeri.........tetapi Presiden tidak memilih tokoh veteren ini kerana perjuangan dan matlamat wahid pada ketika itu lebih penting daripada menjaga hati dan perasaan kawan dan sahabat lama.

Maka di Kedah juga begitu......peluang yang terbuka cerah untuk menawan semula negeri perlu di terajui perjuangan besar ini dengan pemimpin berani dan seiring dengan Presiden.........maka setelah di tilik di jampi........tiada pilihan lain kecuali dua nama sahaja yang sesuai.......maka siapa sahaja samada Dato' Lat Shariman, Ketua Bahagian Kuala Kedah ataupun Dato' Mukhris Mahatir merupakan jeneral utama yang perlu menerajui UMNO Kedah kerana perjuangan ini amat besar dan perlukan komitmen dan semangat yang ikhlas dan kental sekali.

Maka kita nantikan adakah sasaran ini juga tercapai seperti sasaran 9 pingat emas di sukan Asia 2010.

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails