Thursday 4 November 2010

PAS TERDUDUK DI GALAS






SEMANGAT PAS LUNTUR AWAL

Sehingga jam 3.00 petang tadi lebih 62% atau 7150 pengundi telah melaksanakan tanggungjawab mereka. Rata-rata yang di temui memberi isyarat jelas undi mereka adalah untuk UMNO.

Isyarat ini bukan sahaja di sampaikan kepada petugas UMNO malah turut di kesan dan di analisa oleh jentera dan pakar psywar PAS. Keadaan ini mula menimbulkan kecelaruan...kebingungan dan kemerosotan semangat dan moral petugas PAS.

Harapan mereka kepada pengundi Orang Asli.......juga musnah dan sebaliknya protes Orang Asli yang dilihat amat berani dan terpuji......mereka keluar mengundi dengan memakai batu t merah UMNO.

Undi orang Cina pula......awal-awal lagi petanda telah di beri bahawa lebih 80% akan menyokong UMNO. penghormatan mereka kepada Ku Li lebih tinggi daripada ulama celup PAS yang sering kali berbohong dan mungkir janji.

Pengundi luar yang balik ke Galas lebih cenderung kepada UMNO.......dimana mereka lihat pembangunan yang dan sedang serta akan dilaksanakan adalah dari UMNO/BN yakni Kerajaan Pusat.........sedangkan PAS hanya pandai bercakap kosong semata-mata. Malah mereka juga mulai jelek dengan sikap talam dua muka pemimpin PAS yang selama ini hanya asyik menuduh UMNO sedangkan mereka lebih teruk merasuah dan mengenyangkan perut masing-masing.

Semangat jentera PAS semakin kendur dan luntur......keadaan ini tak pernah berlaku di mana-mana PRK sebelum ini........mereka sudah patah semangat dan menyerah kalah. Kecelaruan jentera saat akhir PAS tidak memberi hasil kerana banyak menggunakan anak-anak kecil yang tak sepatutnya di heret ke kancah politik dan mereka sebenarnya tidak mengerti pun apa yang sedang berlaku. 

Maka tinggal lebih sejam sahaja lagi........UMNO akan meraikan kemenangan yang cukup bererti ini......dan PAS akan kembali menghitung kekalahan ini........adakah sebagai bala dan balasan Tuhan keatas tindakan dan perjudian mereka keatas agama dan bangsa selama ini tidak benar dan tidak di restui.

Tahniah.....Tahniah........Tahniah........Para Pengundi GALAS.

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails