Wednesday 22 October 2008

AHLI PARLIMEN KULIM/BANDAR BAHARU MASUK UMNO


Ahli Parlimen PKR Kulim Bandar Bharu tanya borang UMNO...

Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu, Zulkifli Nordin anggap cerita-cerita beliau mahu lompat keluar dari Parti Keadilan Rakyat hanya khabar angin.
Namun, jawapannya kepada sekumpulan wartawan di lobi Parlimen, Selasa lalu kedengaran seolah tak begitu kukuh dan bernada ding dong. Lebih menghairankan beliau tidak turut serta dalam sidang akhbar yang diberikan oleh Ketua Pembangkang yang juga bosnya Datuk seri Anwar Ibrahim di lobi parlimen. Sebaliknya beliau yang sebelum ini lama duduk dalam bilik rehat para Ahli Parlimen terus diserbu oleh para wartawan tidak lama selepas sidang akhbar berkenaan selesai.
Naib Presiden PKR Azmin Ali kelihatan menyapanya terlebih dahulu sebelum beliau bercakap dengan para wartawan di depan bilik rehat itu. Zulkifli tidak hadir di Parlimen Isnin bila Mahkamah Tinggi Alor Setar membatalkan petisyen pilihan raya Kulim Bandar Bharu selepas calon BN, Datuk Abdul Aziz Sheikh Fadzir menarik balik petisyen berkenaan.
Dengan keputusan tersebut, Zulkifli yang bertanding atas tiket PKR kekal sebagai Ahli Parlimen kawasan berkenaan kekal pada kerusinya. Tindakan Aziz menarik balik petisyen itu telah mencetuskan desas desus panas mengatakan Zulkifli mungkin nak lompat masuk UMNO. Anwar yang ditanya mengenai hal berkenaan berkata Zulkilfi tetap bersama PKR dan mereka saling berhubung.
Antara sebab timbul cerita Zulkifli akan lompat parti ialah beliau kini sedang menunggu hukuman oleh PKR berhubung tindak tanduknya menyertai demonstrasi membantah forum Peluk Islam yang dianjurkan Majlis Peguam tidak lama dulu.
Zulkifli juga pernah beritahu, antara Islam dan parti, beliau akan memilih Islam bagi menegakkan perkara yang benar.
Ketika menjawab soalan para wartawan Selasa lalu, Ahli Parlimen itu kata buat masa ini beliau masih dengan PKR.
“Jika cerita saya nak lompat parti khabar angin, maka khabar anginlah,” katanya.
Seorang wartawan bertanya, sama ada beliau akan masuk UMNO dan ini jawapannya.
“You ada borang?,”
katanya disambut ketawa wartawan dan beliau sendiri.
“Saya kira mungkin saya akan masuk DAP,” tambahnya berseloroh.
Menjawab lebih jelas, Zulkifli berkata, beliau ambil pendirian perjuangan utamanya bagi mempertabatkan Islam dan akan bersama mana-mana parti yang memperjuangan Islam.
“Kalau DAP perjuang Islam, saya sedia sertai parti itu,” katanya.
Zulkifli mengakui dirinya ada masalah mengenai perjuangan Islam dengan PKR berhubung isu bantahan Forum Peluk Islam tersebut.
“Setakat ini belum ada tindakan malah sentiasa saya berhubungan dengan Ketua UMUM PKR, Datuk Seri Anwar,” ujarnya.

ULASAN :

Lagi cepat masuk UMNO lagi baik YB.....
ternyata perjuangan PKR lebih banyak menyimpang dan bercelaru.

No comments:

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails