Tuesday 25 November 2008

KAKITANGAN AWAM SABOTAJ KERAJAAN KEDAH


ADUN KULIM TUDUH DAN UGUT KAKITANGAN AWAM

Adun Kulim, Lim Soo Nee menuduh kakitangan awam di Kedah mensabotaj Kerajaan Negeri dan wakil rakyat sombong ini telah mengugut kakitangan awam supaya berjaga-jaga sekiranya usaha itu bertujuan untuk menjatuhkan Kerajaan Negeri.

Tuduhan tidak berasas dan melulu ini di lemparkan semasa Sidang Dewan Undangan Negeri melalui soalan bertulis no. 48 ketika membahas usus terima kasih ke atas ucapan Kebawah DYMM Sultan Kedah.

Tuduhan biadap ini juga diulanginya di dalam Mesyuarat Jawatan Kuasa Tindakan Daerah Kulim pada 23 November 2008 yang dihadiri oleh Ketua-Ketua Jabatan Negeri dan Persekutuan Peringkat Daerah.

Adalah tidak wajar sama sekali seorang yang kononnya bergelar Yang Berhormat boleh begitu mudah melepaskan kata-kata tanpa mengambilkira perasaan dan kesetiaan kakitangan awam yang sentiasa berkhidmat dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh selama ini.

Wakil Rakyat biadap seperti ini patut diberi kursus budi bahasa, Perhubungan Awam dan belajar cara untuk bercakap dengan sopan serta tahu untuk mendekati dan menjalin hubungan baik, mesra dan harmoni dengan kakitangan awam bagi melancarkan segala urusan dan tugas untuk rakyat dan negeri.

Pak Pelandok telah lama berkhidmat di beberapa buah negeri dan sering berhubung dengan kebanyakan wakil rakyat termasuk pembangkang, dan inilah pertama kali Pak Pelandok berhadapan dengan seorang wakil rakyat yang bodoh sombong, biadap dan tak beretika langsung.

Tuduhan ini mencerminkan budaya dan sikap wakil rakyat celup yang entah dari mana datangnya dan itulah gambaran sebenar kebanyakan wakil rakyat dari Pakatan Rakyat, maka amat malang sekalilah negeri dan negara ini untuk mengharapkan mereka bagi melaksana dan menjalankan amanah rakyat dengan baik dan berkesan.

Jika wakil rakyat seperti samseng dan tak berpendidikan, kucar kacir lah kawasan, negeri dan negara. Rakyat dan pengundi yang malang yang memilih mereka dahulu sebenarnya telah memilih hampas dan kaca yang pasti akan membawa ke era kemusnahan nilai dan etika.

Kepada wakil rakyat biadap Kulim ini, Pak Pelandok sarankan belajarlah segera tata cara bercakap dan mengajukan soalan, bukan macam di pasar atau kaki lima.

Wakil rakyat seperti inilah yang beria-ia sangat nak buka ladang babi di kedah ni....... kesian-kesian......orang Kulim lagi la kesian........... Apa kata YB Zulkifli Nordin...........

1 comment:

gondangmas said...

salam Pak pelandok.
Gitu la dok bawah kerajaan PAS.
banyak songeh betul.
bagaimana ia amat berbeza masa Pak Pelandok dok d negeri penyu mendarat dulu kan.tak lah sampai kandang babi dibuka seluas pulau kapas.
so kita tibai melalaui blog la Pak Pelandok.
cuba layari blog gatalsokmo2 lak.....ok tq

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails