Tuesday 23 June 2009

NASHARUDIN YANG KALAH


KESIAN BUDAK KECIK NI......

Kesianya kepada budak kecik ni......budak Timbalan Presiden PAS........dahla kena marah..........kena herdik dan disuruh letak jawatan..........sekarang ni kepalanya ditonyoh-tonyoh pula oleh Tok Guru..........nampaknya niat dan hasrat murni dan mulia untuk mengwujudkan Kerajaan Perpaduan demi bangsa dan negara tidak kesampaian.

Maka sudah terang lagi bersuluhlah.....bahawa cadangan dan pandangan Hj Hadi sendiripun tidak diterima dan di tolak mentah-mentah. Malu nya ........manala nak letak muka lepas ini......

Maka kesombongan dan keanggkuhan seorang Tok Guru menjadi halangan utama kepada niat suci ini..........dan berbanggalah seorang Tok guru kerana usaha untuk menghalang dan menggagalkan usaha mulia ini telah berhasil.

Maka yang tersenyum lebar sudah pasti........DAP dan PKR kerana mereka amat takut selama ini....jika usaha gagasan ini berjaya......maka akan lebur dan musnahlah impian dan cita-cita melangit mereka yang saban malam menjadi mimpi yang indah.

Yang paling malang ialah........orang Melayu yang tersepit dan tertinggal kebelakang........yang terjerumus dalam kancah dan jurang yang boleh membinasakan........

Lebih-lebih malang dan menyedihkan ialah......ahli-ahli PAS sendiri......kerana jelas sekali perpecahan yang hebat mulai melanda parti ini......pandangan Presiden dan Timbalan Presiden tidak lagi di terima........parti ini seolah-olah mempunyai dua nakhoda dalam sebuah kapal.......dan terlalu ramai yang berkuasa dan boleh memutuskan sesuatu.......malah dengan mudah mengikut telunjuk dan arahan serta kehendak pihak lain........walaupun terpaksa mengadai maruah dan harga diri sendiri.

Maka tercapailah niat Tok Guru untuk membalas dendam dan memberi pengajaran kepada ahli-ahli PAS kerana mereka menolak calon pilihan dan anak didik Tok Guru semasa pemilihan Timbalan Presiden di mmuktamar yang lalu. Maka aib yang tercoreng kerana kekalahan ayam jaguh Tok Guru itu.....telah ditebus kembali walaupun menggadai bangsa dan negara sendiri.

Bergembiralah duhai Tok Guru.......PKR dan DAP.......kerana berjaya membawa agama....bangsa dan negara kejurang kebinasaan.

3 comments:

Bicara Luncai said...

Begitulah....nasib pemimpin Melayu yang ingin berjuang untuk kepentingan perpaduan Melayu dan menegakkan agama Islam. di mana seorang bergelar Tok Guru sanggup mengeluarkan kenyataan pedas dan tidak melambangkan semangat memperjuangan bangsa Melayu dan kesucian agama Islam semata-mata termakan pujuk rayu pemimpin PKR dan DAP yang jelas hendak memusnahkan bangsa melayu di negara ini.

Nurimo said...

Salam,
Anda dijemput beri komen/pendapat.Idea anda sangat saya hargai walaupun fahaman bebeza.

http://kuberharap.blogspot.com

lagenda said...

Salam.......

Sudah terang lagi bersuluh,Nak nafi apa lagi wahai tok guru hang memang boneka kepada Brother Anwar b.Ibrahim(B.A.B.I)dan DAP .Pengaruh depa memang cukup kuat hingga hang mengiyakan saja apa yang depa kata.Sudah tak penting lagi bagi hang tentang perpaduan.Bagi hang kerjasama dengan depa adalah yang terbaik hingga hang kata UMNO ni seperti Komunis tak layak untuk kerjasama dengan parti hang memang angkuh betoi la sifat hang .Apapun hang tunggulah kekalahan PAS di Manik Urai........

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails