Thursday 11 November 2010

MB KEDAH MENGAMUK TAICHI



BURUK RUPA & BURUK KELAKU

Seluruh dunia terkejut beruk semalam apabila menonton siaran berita RTM dan TV3.......tentang kelaku dan perangai beserta rupa buruk Ust Azizan, MB PAS Kedah yang memcemuh.....membebel dan membedal para  wartawan di sidang media selepas mesyuarat EXCO.

Dengan muka yg begitu beremosi.....nada suara yg menjengkelkan........bahasa yang kasar dan kesat........gerak badan yang aggresif...........wajah yg bengis dan tidak menyukai tetamu...........jelas sekali betapa buruk nya kelaku dan perangai seorang MB apatah lagi yg kononnya bergelar ustaz.....ulama dan bekas pensyarah.

Lebih malang lagi ustaz ini dah lupa agaknya bahawa dia orang Melayu yg sepatutnya memiliki dan mengamalkan budi bahasa dan adap sopan yang baik dan terpuji.........apatah lagi dia adalah seorang MB dan pemimpin tertinggi PAS di Kedah.

Adalah amat malang sekali........kerana siaran itu di tonton oleh seluruh dunia..........semua kaum..........termasuklah anak-anak sekolah..........ini memberikan imej dan gambaran buruk betapa sikap dan kelaku seorang pemimpin PAS yang tidak tahu menjaga imej dan diri di khalayak ramai.

Tak pernah ada seorang pemimpin yg baik bersikap sebegini kecualilah itu adalah sikap dan kelaku asal dan sebenar yg di sorok selama ini.......maka topeng dan tembelangnya pecah dan di singkap sendiri olehnya di hadap para wartawan dan ditonton umum..........seisi rumah termasuk anak-anak Pak Pelandok tertawa besar dan memberi komen segera mengenai kelaku buruk seorang pemimpin sebuah parti Islam kononya.

Tak kiralah apa pun masalah dan tekanannya......maka itulah namanya permainan politik dan sebagai seorang MB haruslah sudah bersedia......faham dan ambil tahu situasi dan kondisi sebegini. Bukannya beraksi seperti budak-budak atau samseng jalanan yang tak berilmu.

Apatah lah lagi sidang media itu diadakan di tempat yang mulia......di Wisma Darul Aman dan para wartawan itu adalah tetamu yang di jemput ke sidang media berkenaan. Amat memalukan sikap.....kelaku dan layanan buruk sebegitu di tunjukkan oleh seorang yg bergelar MB PAS.

Itulah akibat selalu ngantuk dan lesi.......tak tahu apa yg berlaku disekeliling......negeri dan rakyat hampir musnah dan lenyap dek banjir pun masih buat tak kesah dan tak ambil tahu........sedar-sedar keadaan dah jadi haru-biru.........orang tegur sikit........maka melentinglah tak tentu pasal......macam orang mabuk todi yang hilang akal.  MB kah itu?

Hari ini heboh satu dunia memperkatakan mengenai kelaku buruk MB ni.........nak nafi dan nak bagi alasan apa lagi.....semua orang tengok semalam.....tu la.....nak jadi MB dan nak tadbir negeri bukannya senang dan mudah.....bukan boleh buat mudah je........bukannya macan tadbir surau kat kampong..........tu la masa kempen pilihanraya hari tu....bukan main lagi janji dan ikrar......la ni dah Allah bagi amanah dan tanggungjawab.......baru tau susah dan beratnya tanggungjawab tu........

Kesian....kesian pada puak-puak si Luncai ini.......dan yang lebih malang lagi ialah rakyat Kedah.....kerana mendapat MB Luncai....Pak Lawak dan yang buruk kelakunya. Malu Pak Pelandok nak mengaku anak Kedah.     

4 comments:

Anonymous said...

buruk lagi sikap wartawan yang bagi laporan berat sebelah

Anonymous said...

hang tu pencacai totok PAS.. wartawan HARAKAH tu melapor fitnah harian..berat tonggeng..huduh kan..

Anonymous said...

Sepatutnya sekeh kepala wartawan tuu. Nampak sangat muka pecacai Be End.

Anonymous said...

Azizan dah bertukar dari ulaq kapak Kedah ke anjing yang kena tengalong dengan ketui batu..sambil berlari sambil menyalak..Ilmu taichi dia belajaq dari Nuar Brahi..-ini semua wartawan upahan...

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails