Thursday 16 April 2009


Fairus Letak Jawatan ADUN Penanti

Bekas timbalan ketua menteri 1 Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin hari ini mengumumkan keputusannya meletak jawatan ADUN Penanti, berkuatkuasa hari ini.Katanya, keputusan itu dibuat untuk membolehkan beliau memberi tumpuan penuh terhadap usaha bagi melanjutkan pelajaran ke peringkat siswazah lanjutan.Ia juga, katanya, untuk memberi masa kepadanya untuk bersama-sama dengan keluarga "yang selama ini terpaksa berkorban dalam memenuhi tugasan saya".

(Kenyataan Fairus itu dikeluarkan oleh Biro Penerangan PKR. dan disiarkan melalui MalaysiaKini)


Akhirnya berita yang di tunggu sekian lama telah sahih..........Maknanya akan berlaku satu lagi pilihanraya kecil di DUN Penanti.........Pak Pelandok sudah menjangkakan pekara ini akan berlaku.......kerana sudah tentu pepimpin de facto PKR tidak mahu menyimpan busung yang sedang membara......bisul yang akan pecah........yang lebih penting ialah cuba menutup aib dan malu ekoran perbuatan tidak bermoral yang berlaku di kalangan deretan orang suruhan dan bala tenteranya.


Maka dengan pahit dan pedihnya Fairuz di nasihatkan meletak jawatan sebagai ADUN....kerana kesnya apabila di bawa kemahkamah akan menyebabkan sengsara yang maha besar kpd DSAI dan PKR..............malah sudah pasti ianya umpama ` Meludah kelangit....akhirnya jatuh kemuka sendiri'


Maka gegak gempitalah pula bumi Penanti dengan pesta dan kemeriahan politik............maka entah berapa ramai pula calon-calon BEBAS akan mencuba nasib dan menghanguskan wang pertaruhan mereka.


Tahniah YB Fairuz.............tindakan `gentelmen' namun alangkah baiknya jika tidak meletak jawatan walaupun awak sudah tidak dikehendaki lagi....umpama habis madu...... sepah dibuang............nasib-nasib............kesian pula pada YB Fairuz ni............ kan lebih elok jika joint UMNO je..........

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails