Tuesday 12 May 2009

NIZAR KEMARUK KUASA




ZAMBRY MASIH MB PERAK

Nampak gayanya Nizar masih belum boleh intihar dirinya Presiden 'Pertama' Republik Perak.......ini kerana Mahkamah rayuan telah memutuskan untuk menangguhkan keputusan Mahkamah tinggi semalam.

Maka kempunan lah si Nizar ini untuk mengwar-warkan dirinya sebagai Presiden Perak........walaupun hanya sempat bermegah tak sampai 15 jam dengan angan-angan dan khayalan yang sungguh membahaya dan menjengkelkan sekali.

Selepas sahaja diputuskan mahkamah Tinggi semalam...........dengan bongkak dan sombongnya terus si Nizar ini menunjukan kuasa dan belangnya.................mengarahkan Zambry dan EXCOnya mengosongkan pejabat.........mengantung SUK, SU Kewangan Negeri dan SU Dewan........ memasang semula plat MB Perak di kereta Cambrynya........ menyerbu Pejabatan SUK dan Istana. Inilah tindakan orang yang kemaruk dan gila kuasa.

Sepatutnya Nizar ni bersabarlah dahulu jangan gopoh dan rakus sebegitu..............nampaknya Nizar tetap gagal dalam ujian Allah........amanah kuasa yang di beri tak pernah disyukuri sebaliknya terus bertindak zalim.......sombong dan aniaya.

Maka Allah Maha Adil.........tak sampai pun sehari.........mimpi kuasa yang diberi telah ditarik balik.........sekarang ni mana la nak letak muka............... Jangan pula dicanangkan bahawa Mahkamah tak berlaku adil.........walhal semalam Mahkamah jugalah yang memberikan keputusan yang memihak kepada Nizar ni........

Nampak gayanya Nizar and the geng masih terlalu sombong....bongkak dan zalim.............Tidak kah mereka punya akal fikiran untuk bermuhasabah tentang nikmat.......ujian......amanah........kuasa dan berlaku adil........... Maka sekali lagi pengajaran diberikan kepada mereka...........semoga kali ini boleh membuka mata hati untuk melihat kebesaran Tuhan dan bersikap rendah diri serta tahu menghormati orang lain.

Kesian Nizar..........kemaruk kuasa jika tak dibendung boleh memakan diri..........sama seperti dimakan sumpah............perlu di rawat segera..........supaya tidak menjadi lebih parah dan serius.

2 comments:

lagenda said...

Akhirnya kemenangan akan menyebelahi UMNO BN ......

Z-MAY said...

alahai... celaru dan mengharukan...

Sejarah Kedah

Sejarah Kedah
Peta bertarikh 1730 ini menunjukkan Empayar Benua Islam Siam Nagara Kedah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails